A Világgazdaság írása szerint a bevételek mellett tavaly a költségek is növekedtek, mondta el Dirk Gerkens, a csatorna igazgatója. Az európai lassú tévépiaci növekedés mellett várhatóan a csatorna idei éve is jól alakul majd.
Az RTL Klub 2002-ben több mint 2 milliárd forint adózás utáni nyereséget ért el, árbevétele pedig 20 százalékkal, azaz több mint 4 milliárd forinttal haladta meg az egy évvel korábbit. A piacvezető televíziónak 2002-ben 24,8 milliárdos árbevétele volt, amelyhez képest a mostani 7,5 százalékos emelkedést jelent.
A Tv 2 egyelőre nem hozta nyilvánosságra tavalyi éves árbevételét és eredményét. Az azonban Kereszty Gábor vezérigazgató egy korábbi nyilatkozatából ismert: a tulajdonos MTM-SBS Rt. kb. 20 százalékkal magasabb árbevételt fog elérni, mint 2002-ben. A Világgazdaság úgy tudja, ügynökségi becslések szerint a Tv 2 várhatóan 18-20 milliárd forint közötti nettó árbevételt ér el 2003-ban.
Palincsár László, az Initiative Media médiaigazgatója szerint legfeljebb 10 százalékos növekedés várható 2004-ben a televíziós piacon. Ebben a kalkulációban már szerepelnek azok az új hirdetők, amelyek vélhetően az európai uniós csatlakozást követően lépnek be a hirdetési piacra, bár egyelőre még nem bővült nagyobb reklámbüdzsével a hirdetési piac. Az új hirdetők megjelenése pedig aktiválhatja a már jelen lévőket is.
Palincsár László szerint a kisebb csatornáknál még fokozottabb mértékben, várhatóan 15 százalékkal emelkednek majd esetükben a hirdetési bevételek, írja a Világgazdaság.
Kiemelkedő árbevétel az RTL Klubnál
Az RTL 26,6 milliárd forint nettó hirdetési árbevételt ért el, a szponzorációból, a barterekből és a politikai hirdetésekből származó nyereséget nem számítva.