A miniszterek elhatározták, hogy szigorítani kell a teherfuvarozók napi munkaidejének és pihenő idejének ellenőrzéseit. Az összehangolás igénye más téren is felmerült, például a teherfuvarozás hétvégi korlátozásában, itt azonban még nem érett meg a helyzet az átfogó szabályozásra vagy egységesítésre.
A közgyűlés résztvevői egyetértettek abban, hogy 2005-től tovább kell csökkenteni az üzemanyagok kéntartalmát, de biztosítva, hogy a szigorúbb kibocsátási normáknak megfelelő üzemanyagok minden európai ország hálózatában rendelkezésre álljanak.
Kihívások előtt a teherfuvarozók
Az Európai Unió nagyarányú bővítésével előálló új helyzetről és annak teherfuvarozási következményeiről beszélt Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter csütörtökön Brüsszelben, a Közlekedési Miniszterek Európai Konferenciájának (CEMT) jubileumi közgyűlésén.