Az sem baj, ha kicsit drágábbak vagyunk. A kulcs a törődés.
Vonzó a barátságos hangulat
A közelmúltban szerettünk volna elmenni egy hazai szállodába pár napra. Körülnéztünk az interneten, majd megkérdeztük az ismerősöket, hogy ismeri-e valaki a kinézett, négycsillagos hotelt. Ez alapján döntöttünk úgy, hogy... más helyet keresünk. Aki már volt ott, elmesélte, hogy bár a hely csodálatos, a szobák hangulatosak, jó a medence, de a személyzet nem elég figyelmes, mindig fáradt és ezért gyakran hibázik. A kiszolgálás színvonala nem illett egy négycsillagos szállodához.
Ezért sok kevésbé jó helyen levő, nem túl jól felszerelt étterem még akkor is mindig tele van, ha zajos, vagy éppen nehéz parkolót találni. Viszont a kiszolgálás, a törődés miatt a hangulat barátságos.
Ha egy vevőt megnyerünk, és később sem csalódik bennünk, akkor hozzánk jár vissza. Nem keres új helyet, mert nem szereti érezni az új döntéssel járó szorongást.
Drágábbak is lehetünk
Ilyenkor az sem baj, ha kicsit drágábbak vagyunk a konkurenciánál. Tegyük fel, hogy valaki ügyviteli szoftvert akar venni. Eljön hozzánk, és tudomásunkra hozza, hogy ő már körülnézett a vetélytárs cégeknél, és olcsóbb termékkel is találkozott. Azt kéri, engedjünk az árból, és akkor tőlünk vásárol.
Ilyenkor gondoljunk arra, hogy mindezek ellenére mégsem vette meg a terméket, tehát valamivel mégis elégedetlen volt (nem az árral). Nyugodtan megmondhatjuk, hogy a mi árunk azért kerül többe, mert a mi rendszerünk jól adaptálható és bővíthető, könnyen kezelhető, ingyenes a betaníttatás, vagy éppen kiegészítő szolgáltatásokkal biztosítjuk, hogy a terméket hosszú évekig elégedetten használja.
Amennyiben a vevő úgy gondolja, hogy ezek nem elég fontosak számára, akkor úgyis máshol vásárol, de ha bennünk bízik, akkor minket választ.
A következő részben azt nézzük meg, milyen eszközökkel ösztönözhetjük a vásárlást és az ismételt vásárlást, valamint hogyan irányíthatjuk termékünkre a figyelmet.Keszténé Kiss Jolán www.marketingpraktikak.hu