1p

Az iPod mellett a pod kifejezést is teljesen a magáénak akarja tudni az Apple, a világ legnépszerűbb digitális zenelejátszója, az iPod gyártója - közli a Világgazdaság az InformationWeek összeállítására hivatkozva.

A társaság több cégnek küldött felszólítást, hogy ne használja termékeiben a pod szót, mivel az megzavarhatja a felhasználókat. Az érintett vállalatok között van a nyerő-, ital- és ételautomaták adatainak gyűjtésére szolgáló eszközt készítő Mach5products és a noteszgépekhez, MP3-lejátszókhoz, mobiltelefonokhoz védőburkolatot gyártó TightPod, amely ezen a néven is árulja termékeit.

Jogi szakértők szerint az eljárás nem szokatlan az értékes márkanevet birtokló cégek körében. Ugyanis ha bíróság elé kerül az ügy, nagyon nehéz dolguk lehet, ha nem védték le megfelelően a márkanevet. Az Apple több mint ötven országban levédte a pod kifejezést, és mintegy száz országban folyik ilyen eljárás.

Az Apple nem az egyetlen társaság, amely odafigyel az általa bevezetett márkanév használatára. A Google a közelmúltban azt nehezményezte, hogy a cég neve gyakorlatilag igévé alakult át, amely szinonimája az internetes keresésnek - tudatta a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!