2p

Pénzzel és juttatásokkal kívánja segíteni a kis családi boltokat a világ legnagyobb kiskereskedelmi hálózata, az amerikai Wal-Mart. A céget sokszor vádolták azzal, hogy piaci erőfölényével visszaélve ellehetetleníti a kisboltok működését, ezen kíván most változtatni a társaság. Egyesek szerint csak egy újabb marketingfogásról van szó.

Egy Wal-Mart ellenes film plakátja

Az óriáscéget érő kritika ma már érezhetően megnehezíti a terjeszkedést, ezért folyamodik most a Wal-Mart ehhez az eszközhöz. A vállalat 1,5 millió dollárt (nagyjából egy Wal-Mart-üzlet egyheti bevétele) ajánl különböző kisvállalkozásoknak készpénz, reklámok és tanfolyamok formájában, ezenkívül ígéretet tett saját piaci elemzéseinek megosztására is - írja a Business Magazine.

A juttatásokért cserébe a mamutcég reklámokat közölhet a nyomtatott sajtóban és a rádióban, melyekben megemlítheti azon boltokat, amelyeket kisegített. A társaság ettől azt reméli, hogy a közösségek a jövőben nem átokként fogják megélni egy közeli szupermarket felépülését, s újult lendülettel folytathatja terjeszkedését.

Szakértők szerint csak reklámfogás

A kisboltokat tömörítő egyik szervezet lobbistája szerint felesleges gesztust tesz a cég, hiszen bármekkora jót is tesz most, nem mentheti meg a családi vállalkozásokat, ha legyőzhetetlen konkurenciát támaszt nekik. Más iparági szakértők szerint puszta PR-fogásról van szó, a cég kapkodva próbálja különböző botrányok által megtépázott imázsát helyreállítani.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!