Az óriáscéget érő kritika ma már érezhetően megnehezíti a terjeszkedést, ezért folyamodik most a Wal-Mart ehhez az eszközhöz. A vállalat 1,5 millió dollárt (nagyjából egy Wal-Mart-üzlet egyheti bevétele) ajánl különböző kisvállalkozásoknak készpénz, reklámok és tanfolyamok formájában, ezenkívül ígéretet tett saját piaci elemzéseinek megosztására is - írja a Business Magazine.
A juttatásokért cserébe a mamutcég reklámokat közölhet a nyomtatott sajtóban és a rádióban, melyekben megemlítheti azon boltokat, amelyeket kisegített. A társaság ettől azt reméli, hogy a közösségek a jövőben nem átokként fogják megélni egy közeli szupermarket felépülését, s újult lendülettel folytathatja terjeszkedését.
Szakértők szerint csak reklámfogás
A kisboltokat tömörítő egyik szervezet lobbistája szerint felesleges gesztust tesz a cég, hiszen bármekkora jót is tesz most, nem mentheti meg a családi vállalkozásokat, ha legyőzhetetlen konkurenciát támaszt nekik. Más iparági szakértők szerint puszta PR-fogásról van szó, a cég kapkodva próbálja különböző botrányok által megtépázott imázsát helyreállítani.