Fekete Zoltán az Uber magyarországi operatív igazgatója jelentette be szerdán, hogy a cég története július 24-én délig tart Magyarországon.
A társaság erről már a sofőrjeit is értesítette. A június végén elfogadott és július 24-én életbe lépő törvény lehetővé teszi ugyanis, hogy a hatóságok blokkolják a jogellenesen működő személyszállító cégek alkalmazásait, a szabálytalanságon ért sofőrök pedig könnyen elveszíthetik a jogosítványukat, vagy az autójuk rendszámát.
Ez a veszély az Ubert is fenyegeti annak ellenére, hogy minden engedéllyel rendelkeznek - mondta Fekete. Ennek pedig nem szeretnék kitenni a mintegy 1200 egyéni és kisvállalkozó autósukat. Hangsúlyozta, a
kezdettől fogva keresték a párbeszédet a döntéshozókkal, több alkalommal tettek le konkrét javaslatot az asztalra, de "zéró nyitottság és zéró hajlandóság" volt a döntéshozókban, hogy érdemben foglalkozzanak ezekkel.
Ezzel Budapest lesz az egyetlen olyan régiós nagyváros, ahol nem érhető el az Uber szolgáltatása.
További részletek hamarosan...
Így tüntettek januárban a taxisok
Előzmények
A parlament június közepén 119 igen, 61 nem szavazattal és 3 tartózkodás mellett fogadta el az engedély nélkül, személygépkocsival végzett személyszállító szolgáltatáshoz kapcsolódó jogkövetkezményekről szóló kormányzati törvényjavaslatot. Eszerint ideiglenesen, legfeljebb 365 napig blokkolni lehet azokat az internetes oldalakat, amelyek jogellenesen működő taxiszolgáltatást kínálnak. A tiltás, melyet a közlekedési hatóság rendelhet el, akkor léphet életbe, ha a taxiszolgáltatást szervező vagy közvetítő nem felel meg a kormányrendeletben meghatározott diszpécserszolgálati követelményeknek és ezen engedély hiánya miatt a hatóság bírságot szabott ki, a megbírságolt pedig tovább folytatja ezt a tevékenységet.
A törvény szerint a közlekedési hatóság 50 ezer forinttól 200 ezer forintig terjedő bírsággal sújthatja azt szolgáltatót, amely kötelezettségének nem tesz eleget. A bírság a kötelezettség nemteljesítésének időtartama alatt ismételten is kiszabható.
Az EU-val még meggyűlhet a bajunk
Az Európai Bizottság korábban ajánlást is megfogalmazott a közösségi gazdasági modellre épülő vállalkozásokat érintően, mely szerint a betiltás csak a legvégső esetben alkalmazható. A bizottság szerint a tagállamoknak törekedniük kell arra, hogy különbséget tegyenek a szolgáltatást alkalmi jelleggel nyújtó magánszemélyek és a hivatásos szolgáltatók között. A közösségi gazdaság térnyerésére az EU-ban működő tagállami és helyi hatóságok más és más szabályozási intézkedéssel reagáltak, ami részben bizonytalanságot eredményez a fogyasztók körében, részben pedig gátolhatja az innovációt, ezért fontos lenne a tagállami szabályok harmonizációja.
mfor.hu