Új, használt és a kohótól megmentett, a forgalomból már évekkel ezelőtt kivont környezetszennyező buszok is közlekednek majd a fővárosban a 3-as metró majdani felújítása idején, írja a 24.hu.
Ha sikerül előteremteni hozzá a hiányzó 30 milliárd forintot, az év második felében elvileg megkezdődhet a 3-as metróvonal felújítása. Az egyik legfontosabb kérdés ilyenkor a kieső szerelvények pótlása, melyhez a BKK összesen 150 buszt mozgósítana. Ezek négyötödét a BKV, a többit magántulajdonú szolgáltatók üzemeltetik majd.
Az biztos, hogy az összes metrópótló busz 0-4 éves, alacsonypadlós, légkondicionált csuklós jármű lesz, régi buszok olyan vonalakon tűnnek majd fel, amelyekről újabb buszokat irányítanak át metrót pótolni.
Az újak közül 30 darab Mercedes-Benz Conecto G típusú csuklós autóbusz konkrétan a metrószerelvényeket pótolja majd. További, több mint 70 új szóló busz (45 darab MAN Lion’s City A21, 25-30 darab Mercedes-Benz Conecto) pedig a metrópótlás miatt kieső új csuklósokat pótolja azok eredeti vonalán, metrópótlóbuszpótló-buszként.
Ezen túl a BKV 40 szóló és 30 csuklós autóbuszt tervez használtan beszerezni, szintén metrópótlóbusz-pótlási céllal. Ezek még nincsenek meg, és azt sem tudni, milyenek lesznek.
BKV-buszmustra: a 25 éves Ikarusoktól a Citaróig
De a metrópótlás legnagyobb sztárja az a 25-30 darab régi, a forgalomból már kivont Ikarus 280-as és Ikarus 435-ös busz lesz, melyek ugyancsak a metróvonalra átirányított új buszok feladatait vállalják át. Ezeket az ősbuszokat a BKV kifejezetten a projekt miatt húzza megint elő, és újítja fel. Ezek a járművek erősen kohóérettek, a renoválásuk átlagos költsége több millió forint buszonként, de hogy pontosan mennyi, azt csak a felújítás után tudják megmondani. A felújításkor a külső és a belső teret is megdolgozzák majd.
A BKV eredetileg új buszokat akart venni a metrópótlásra, 150 darab lengyel gyártmányú, Solaris típusú csuklós buszt, melyre az elnyert tender alapján joga is volt, és amelyekhez Budapest kedvező áron juthatott volna hozzá. Ezek beszerzését azonban időközben a kormány - elsőre hazai buszgyártókat akart helyzetbe hozni, majd a buszkiszervezést erőltette, végül egyikből sem lett semmi.
mfor.hu