2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az alacsonyabb áron épülő autópálya-beruházásokat nem veszélyezteti egyetlen cég kudarca - nyilatkozta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter azután, hogy híre ment, felszámolás indult az útépítéssel foglalkozó Viadom Zrt. ellen.

A miniszter elmondta, hogy bár sajnálja a magyar fővállalkozó kudarcát, legjobban azokért a magyar beszállítókért aggódik, amelyek hiába várnak pénzükre.

"Nincsenek bezzegcégek, szigorú, sok szereplős és éles verseny bezzeg van. Mint gazdasági miniszter sajnálom, hogy bajba jutott a Viadom, de még jobban sajnálom azokat a kis magyar beszállítókat, amelyek a jól végzett munka elvégzése óta hiába várnak a pénzükre" - mondta Kóka János.

A Washingtonban tartózkodó miniszter azokra a cikkekre reagált, amelyek Kóka János mintacégeként emlegették a Viadom Zrt.-t.

Nincs veszélyben az autópálya építése

A miniszter megismételte, amit a tárca már korábban is közölt: az autópálya-tenderek fő célja az adófizetők forintjainak ésszerű felhasználása, a lehető legalacsonyabb kivitelezési költség elérése. A kartellezést kizáró, szigorú versenyeztetéssel és technikai ésszerűsítéssel elért 40 százalékos árcsökkenés nem köthető egyetlen céghez, minden konzorciumban szerepet vállaltak tőkeerős nemzetközi cégek, amelyek akár egyedül is képesek lennének a folyamatban levő beruházások befejezésére.

"Ha a pályázók rosszul mérik föl lehetőségeiket, és ez alapján állapítják meg vállalási áraikat, akkor ez bukáshoz vezethet, de a kiírás elegendő mennyiségű garanciát írt elő az ilyen esetekre ahhoz, hogy az autópályák egy-egy konzorciumi tag bedőlése esetén is megépüljenek. A konzorcium tagjai egyetemlegesen felelősek azért, hogy a kérdéses szakaszok a vállalási áron megépüljenek, így a magyar tag kiesése nem veszélyezteti a beruházást" - mondta Kóka János.

Marad az erős árverseny

Hozzátette, hogy az új tendereken is erős lesz az árverseny, mert nemcsak a Viadom, hanem az egész útépítő szakma jelentős árejtéssel reagált a versenyt fokozó és a technikai feltételeket ésszerűsítő változásokra.

A miniszter közölte: legjobban azokat a kisebb magyar cégeket félti, amelyek beszállítóként működtek közre a beruházásban és a Viadommal, vagy annak alvállalkozóival álltak szerződéses kapcsolatban.

"Ígérem, hogy lehetőségeinkhez mérten mindent elkövetünk annak érdekében, hogy ezek a cégek hozzájussanak jogos követeléseikhez" - mondta a miniszter.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!