2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az alacsonyabb áron épülő autópálya-beruházásokat nem veszélyezteti egyetlen cég kudarca - nyilatkozta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter azután, hogy híre ment, felszámolás indult az útépítéssel foglalkozó Viadom Zrt. ellen.

A miniszter elmondta, hogy bár sajnálja a magyar fővállalkozó kudarcát, legjobban azokért a magyar beszállítókért aggódik, amelyek hiába várnak pénzükre.

"Nincsenek bezzegcégek, szigorú, sok szereplős és éles verseny bezzeg van. Mint gazdasági miniszter sajnálom, hogy bajba jutott a Viadom, de még jobban sajnálom azokat a kis magyar beszállítókat, amelyek a jól végzett munka elvégzése óta hiába várnak a pénzükre" - mondta Kóka János.

A Washingtonban tartózkodó miniszter azokra a cikkekre reagált, amelyek Kóka János mintacégeként emlegették a Viadom Zrt.-t.

Nincs veszélyben az autópálya építése

A miniszter megismételte, amit a tárca már korábban is közölt: az autópálya-tenderek fő célja az adófizetők forintjainak ésszerű felhasználása, a lehető legalacsonyabb kivitelezési költség elérése. A kartellezést kizáró, szigorú versenyeztetéssel és technikai ésszerűsítéssel elért 40 százalékos árcsökkenés nem köthető egyetlen céghez, minden konzorciumban szerepet vállaltak tőkeerős nemzetközi cégek, amelyek akár egyedül is képesek lennének a folyamatban levő beruházások befejezésére.

"Ha a pályázók rosszul mérik föl lehetőségeiket, és ez alapján állapítják meg vállalási áraikat, akkor ez bukáshoz vezethet, de a kiírás elegendő mennyiségű garanciát írt elő az ilyen esetekre ahhoz, hogy az autópályák egy-egy konzorciumi tag bedőlése esetén is megépüljenek. A konzorcium tagjai egyetemlegesen felelősek azért, hogy a kérdéses szakaszok a vállalási áron megépüljenek, így a magyar tag kiesése nem veszélyezteti a beruházást" - mondta Kóka János.

Marad az erős árverseny

Hozzátette, hogy az új tendereken is erős lesz az árverseny, mert nemcsak a Viadom, hanem az egész útépítő szakma jelentős árejtéssel reagált a versenyt fokozó és a technikai feltételeket ésszerűsítő változásokra.

A miniszter közölte: legjobban azokat a kisebb magyar cégeket félti, amelyek beszállítóként működtek közre a beruházásban és a Viadommal, vagy annak alvállalkozóival álltak szerződéses kapcsolatban.

"Ígérem, hogy lehetőségeinkhez mérten mindent elkövetünk annak érdekében, hogy ezek a cégek hozzájussanak jogos követeléseikhez" - mondta a miniszter.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!