2p

Jól meghatározott célközönség, testreszabottság, gyorsaság, költséghatékonyság – az e-mail marketing számos előnyt kínál az egyéb marketingeszközökhöz képest, ám a hazai vállalatok többsége nem használja ki kellő tudatossággal az ebben rejlő előnyöket - írja a Világgazdaság.

Mindez annak ellenére történik, hogy - a szakértők szerint - nincs ennél alkalmasabb marketingmódszer, ha valamilyen célzott, testreszabott ajánlattal (mint például tanfolyam, egyedi termék, akció) kíván a vállalat megcélozni egy adott vevőkört, vagy akár kisebb felmérések elkészítésében, a személyes kommunikáció, a lojalitás építésében gondolkodik.

Takács Borbála, a Mirai Interactive senior médiatervezője szerint a marketingeszköz kihasználatlanságának több oka is lehet; első helyen az adatbázisok hiányát említi. Grégász Zsolt, az Arcus Interactive Group médiaigazgatója is a cégek saját adatbázisának építésében és használatában lát elmaradást a nemzetközi helyzethez képest.

Három forrásból táplálkozhat a kampány

E-mail reklámok küldéséhez három forrást alkalmazhatnak a cégek: egyrészt egy adott portál hírlevelében vásárolnak megjelenést PR-cikk, linkek vagy banner formájában, ebben az esetben a portál hírlevelére feliratkozott látogatók kapják meg a levelet, másfelől egy online direktmarketing-adatbázist kezelő cégtől vásárolhatnak adatbázist - mondták el a szakemberek a Világgazdaságnak.

A harmadik forrást a hirdető vállalat saját adatbázisa jelentheti, amely egyúttal a leghatékonyabbnak tekinthető, hiszen a saját adatbázisnál már eleve a szerint gyűjt információt a cég, amire szüksége van. Ám mint a szakértők rámutattak, egyelőre ez a változat a legritkább, mivel ennek alapfeltétele egy olyan CRM-rendszer (ügyfélkapcsolati rendszer), amellyel jelenleg kevés vállalat dicsekedhet - áll a Világgazdaság írásában.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!