Takács Borbála, a Mirai Interactive senior médiatervezője szerint a marketingeszköz kihasználatlanságának több oka is lehet; első helyen az adatbázisok hiányát említi. Grégász Zsolt, az Arcus Interactive Group médiaigazgatója is a cégek saját adatbázisának építésében és használatában lát elmaradást a nemzetközi helyzethez képest.
Három forrásból táplálkozhat a kampány
E-mail reklámok küldéséhez három forrást alkalmazhatnak a cégek: egyrészt egy adott portál hírlevelében vásárolnak megjelenést PR-cikk, linkek vagy banner formájában, ebben az esetben a portál hírlevelére feliratkozott látogatók kapják meg a levelet, másfelől egy online direktmarketing-adatbázist kezelő cégtől vásárolhatnak adatbázist - mondták el a szakemberek a Világgazdaságnak.
A harmadik forrást a hirdető vállalat saját adatbázisa jelentheti, amely egyúttal a leghatékonyabbnak tekinthető, hiszen a saját adatbázisnál már eleve a szerint gyűjt információt a cég, amire szüksége van. Ám mint a szakértők rámutattak, egyelőre ez a változat a legritkább, mivel ennek alapfeltétele egy olyan CRM-rendszer (ügyfélkapcsolati rendszer), amellyel jelenleg kevés vállalat dicsekedhet - áll a Világgazdaság írásában.