A Kodak kommunikációs cégektől és külső ügynökségektől várja a megoldást problémáira. A cég szóvivője közölte, hogy a lépés nem befolyásolja a vállalat Ogilvy & Mather kreatív ügynökséggel való kapcsolatát. Hozzátette: az elmúlt 18-24 hónapban számtalanszor felvetődött az ötlet, hogy a társaság növelje médiaköltségeit.
A Kodak - amely 1888-ban dobta piacra első fényképezőgépét, és amelynek kemény harcot kell vívnia az új digitális korszakban - jelentősen csökkentette médiaköltségeit az elmúlt években. Bár régebben a cég rengeteget költött tévéreklámokra, az utóbbi időben inkább az internetes és a különböző eseményeken való megjelenést (lásd Kodak Theatre) részesítette előnyben.
Tavaly a Kodak 101 millió dollárt költött médiareklámokra az Egyesült Államokban, de ebből csupán 36 millió dollárt szánt televíziós hirdetésekre a TNS Media Intelligence szerint. A költségek évről évre csökkentek 2002-től, amikor 204 millió dollárt különített el ilyen célokra a cég.
Mint az mfor.hu korábban megírta, a Kodak újabb kétezer állás megszüntetését jelentette be, melyre a költségcsökkentés és a digitális fotózás területére való átállás miatt van szükség. A vállalat - immár a hetedik egymás utáni veszteséges pénzügyi negyedévében - 282 millió dolláros veszteséget könyvelt el.