2p

Az Eastman Kodak Co., amely tervei szerint plusz százmillió dollárt különít el médiareklámokra, most kommunikációs ügynökségekhez - mint a MindShare és az Aegis Group Carat - fordul segítségért - tudatta az Advertising Age.

A Kodak kommunikációs cégektől és külső ügynökségektől várja a megoldást problémáira. A cég szóvivője közölte, hogy a lépés nem befolyásolja a vállalat Ogilvy & Mather kreatív ügynökséggel való kapcsolatát. Hozzátette: az elmúlt 18-24 hónapban számtalanszor felvetődött az ötlet, hogy a társaság növelje médiaköltségeit.

A Kodak - amely 1888-ban dobta piacra első fényképezőgépét, és amelynek kemény harcot kell vívnia az új digitális korszakban - jelentősen csökkentette médiaköltségeit az elmúlt években. Bár régebben a cég rengeteget költött tévéreklámokra, az utóbbi időben inkább az internetes és a különböző eseményeken való megjelenést (lásd Kodak Theatre) részesítette előnyben.

Tavaly a Kodak 101 millió dollárt költött médiareklámokra az Egyesült Államokban, de ebből csupán 36 millió dollárt szánt televíziós hirdetésekre a TNS Media Intelligence szerint. A költségek évről évre csökkentek 2002-től, amikor 204 millió dollárt különített el ilyen célokra a cég.

Mint az mfor.hu korábban megírta, a Kodak újabb kétezer állás megszüntetését jelentette be, melyre a költségcsökkentés és a digitális fotózás területére való átállás miatt van szükség. A vállalat - immár a hetedik egymás utáni veszteséges pénzügyi negyedévében - 282 millió dolláros veszteséget könyvelt el.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!