3p

A Toyota kampányt kezd az Egyesült Államokban annak a feltételezésnek az elutasítására, hogy modelljein elektronikus meghibásodás okozhatja a vezető akarata ellenére történő váratlan gyorsulásokat, egyben új reklámhadjáratot indít az eladások fokozására - számolt be hétfőn az ABC News hírtelevízió.

Az utóbbi hetekben kiderült, hogy több tucatnyi Toyota-tulajdonos panaszkodik: kocsija azután is hajlamos önmagától felgyorsulni, hogy a szervizben elvégezték a probléma kezelését célzó javítást. Állítólag már "több mint 60 ilyen panaszt" tettek. A Toyota az Egyesült Államokban eddig 7,5 millió autót rendelt vissza különféle hibaforrások megszüntetésére, amelyek 43 balesettel, 52 ember halálával hozhatók összefüggésbe. A gázpedál beszorulásának lehetősége miatt 2,3 millió kocsit rendeltek vissza. A Toyota közölte: a visszahívott autókon egy fémalátét behelyezésével szüntetik meg a gondot.

A washingtoni kongresszus egy meghallgatásán egy amerikai professzor kísérletére hivatkozva az a feltételezés hangzott el, hogy egyes Toyoták elektronikus rendszereiben rövidzárlatok keletkezhetnek. A Toyota ezt közleményben utasította vissza, mondván, hogy a kísérletet olyan mesterséges körülmények között végezték el, amelyek a valóságban nem fordulhatnak elő.

A kongresszusban hetek óta téma, hogy a váratlan gyorsulásokat esetleg nem mechanikai hiba, hanem szoftveres gond, az elektronikus fojtószelep-vezérlés (ETC) hibája okozza, a japánok ezt tagadják. A törvényhozás magyarázatot vár az autógyártól; a képviselőház energiaügyi bizottsága szerint a Toyota nem végzett kellő mélységű vizsgálatot az ügyben.

Az amerikai közlekedésbiztonsági felügyelet - amelyet szintén támadtak, amiért korábbi Toyota-gondok ügyében nem járt el felelősen - ezúttal szokatlan alapossággal cselekszik: minden új, javítás utáni panaszt külön-külön kivizsgál.

A Toyota a vásárlói bizalom visszaszerzésére is kiterjedt reklámkampányba kezdett. Még le sem zárultak a kongresszusi meghallgatások, a Toyota fő reklámügynöksége, a Saatchi & Saatchi azt sulykolja: az ügyfelek kitartanak a japán gyár autói mellett, mert biztonságban érzik magukat azokban.

Elemzők szerint az év március 2-án elkezdett kampány azonban elsietett, ugyanis a szőnyeg alá söpri a biztonsági gondokat, amelyek nagyon is valóságosak. Mike Sheldon, a Deutsch LA reklámcég elnöke rámutatott: az embereknek időre van szükségük a rossz hírek feldolgozásához, a túl korai "nyomulásra" nem vevők, egyelőre azt akarják látni, hogy a cég orvosolja a problémákat. Sheldon szerint a Toyotának még legalább egy vagy két hónapot várnia kellett volna az értékesítési reklámkampánnyal.

Az amerikai kongresszusi meghallgatásokon visszatérő vélemény volt, hogy a Toyota a profitérdeket a biztonsági szempontok fölé helyezte, és ez okozta a modellek minőségromlását.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!