4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elmúlt évben kommunikációs készségek fejlesztésére költöttek a legtöbbet a vállalatok, ezt követte az értékesítési tréning, majd a konfliktuskezelésre irányuló képzés - derült ki egy 2006. második felében végzett piackutatás eredményeiből. A megkérdezett vállalatok több mint fele kizárólag csak készségfejlesztésre költ, de a tanácsadást és tréningszolgáltatást együttesen igénybevevő cégek aránya is jelentős, eléri a 44 százalékot.

A legnépszerűbb fejlesztési programok

Tanuljunk kommunikálni!

A vizsgált vállalatok közel fele az elmúlt két év során kevesebb, mint 5 alkalommal, egyharmad részük ezzel szemben több, mint 10 alkalommal tréningeztette munkatársait. A legkedveltebb tréningfajták közé tartozik a kommunikációs készségek fejlesztésére irányuló tréning, ezt az értékesítési tréning, valamint a konfliktuskezelés készségeit fejlesztő képzés követte. A cégek közel 50 százaléka az elmúlt két évben igénybe vette ezen fejlesztések valamelyikét.

A leadership, más néven vezetői tréning, a tárgyalástechnika tréning, a prezentációs tréning valamint a különböző csapatépítő tréningek a vállalatok több mint egyharmad részének jelentettek vonzó készségfejlesztési lehetőséget az elmúlt évben.

A tanácsadás területén a vállalatok 36 százaléka a jövőkép és stratégiaalkotói, a munkavállalói elégedettség felmérés, valamint az executive coaching szolgáltatásokat részesítette előnyben az elmúlt két év során. Legritkábban karrier és tehetség management típusú fejlesztési programra költenek a vállalatok, ezt a megkérdezett cégek mindössze 10 százaléka vette igénybe a vizsgált időszakban.

A kutatásból kiderült, hogy a cégek fele egyszerre több partnerrel alakít ki együttműködést, ez sok esetben azt jelenti, hogy 3 vagy annál több tréning vagy tanácsadó cég szolgáltatásait is igénybe vették. Körükben túlsúlyban vannak azok a vállalatok, amelyek 10 millió forintnál többet, vagy 3 millió forintnál kevesebbet költöttek tréning célra a 2005-ös évben. A vizsgált vállalatok több mint háromnegyed része nem folyamatosan, hanem konkrét igény felmerülése esetén vesz igénybe szervezetfejlesztési- vagy HR tanácsadási szolgáltatást. Ebből következően - a tréningekkel ellentétben - elmondhatjuk, hogy az elmúlt két évben a cégek, szervezetek többsége 5-nél kevesebb alkalommal került kapcsolatba HR tanácsadó céggel. 2005-ben a cégek, szervezetek - a tréningekkel szemben - HR tanácsadásra általánosságban kevesebb pénzt adtak ki, 5 millió forint felett a cégeknek csupán 26 százaléka költött.

Tender vagy referencia?

A vállalatok közel felénél fordul elő, hogy a tanácsadó cég kiválasztásánál azt a céget bízzák meg, amellyel már korábban is kapcsolatba kerültek. Egyharmad részük pályázaton elért eredmény vagy referencia alapján dönt. Arra a kérdésre, hogy honnan, milyen hírforrásból szereznek információt a vállalatok az adott tréning-tanácsadó cégekről, 46 százalék válaszolta, hogy mások ajánlásán keresztül választ partnercéget. Egyenként csupán 10-15 százalék közé tehető az olyan hírforrások igénybevételi aránya, mint például a fejlesztő cég saját szervezésű rendezvénye, saját kiadványa vagy konferencián esetleg újságban történő megjelenése.

A tréning-tanácsadó cég kiválasztásakor egyértelműen a trénerek, tanácsadók naprakész tudása, felkészültsége, személye és a szívélyesség játszik döntő szerepet. Kevéssé fontos szempont például szolgáltatási körök sokrétűsége, vagy a nemzetközi módszertanok és technikák megléte. A munkaerő fejlesztéssel foglalkozó munkatársak 54 százaléka szokott részt venni tréning vagy HR tanácsadó cégek rendezvényein. 40 százalékuk számára a HR-, menedzsment szakkonferenciák is vonzó időtöltést jelentenek.

A felmérés eredményei rávilágítottak, hogy a vállalatok szívesebben fordítanak készségfejlesztésre, és a tanácsadási szolgáltatások közül is inkább az egyéni és vezetői működést támogató fejlesztői programok a népszerűek. A szervezetfejlesztést célzó megbízások volumene és gyakorisága többek között azért marad el az egy-két napos tréningjellegű képzésektől, mert hatásuk összetett, sokszor az egész szervezetet érintő, így a fejlesztésre irányuló igény is stratégiai szinten fogalmazódik meg. A jövő azonban a két terület integrációját vetíti elő, hiszen a hatékony szervezetfejlesztési folyamat elengedhetetlen eleme az emberek készségszintű fejlesztése, és az elköteleződés megalapozása.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!