A CEE Data Theft Survey 2012 című kutatásban a közép-kelet-európai régió 9 országának - köztük Magyarországnak - 44 fogyasztópiaci és kereskedelmi cégét kérdezték meg az adatlopás témakörében. A KPMG tájékoztatása szerint az adatlopás kockázatának felmérését a megkérdezettek többsége, 59 százalék csak informálisan és többnyire rendszertelenül végzi el.
A felmérésből kiderült, hogy bár magas kockázatot látnak a hordozható adattárolókban, a pendrive-okban, DVD-kben, mégis nagyon kevesen tesznek azért, hogy ezek használata biztonságosabbá váljon. Meglepően kevesen, mindössze a válaszadók 9 százaléka számolt be arról, hogy történt adatlopás a vállalatuknál, 18 százalék esetén ennek csupán a gyanúja merült fel.
A KPMG szerint a viszonylag alacsony szám azt is jelentheti, a cégek vonakodnak bevallani, hogy adatlopás áldozatai lettek, ugyanakkor az is elképzelhető, hogy az adatlopást nem vették észre, vagy nem kezelték adatlopásként.
A felmérésből kiderül: a vállalatok felismerték, hogy saját alkalmazottaik jelentik a legnagyobb kockázatot, hiszen a napi üzletmenet során hozzájuthatnak a vállalat "érzékeny" adataihoz, és így könnyen el is lophatják ezeket az adatokat. A válaszadók úgy gondolják, hogy a legnagyobb veszélyben a vállalati stratégiával és tervezéssel kapcsolatos adataik vannak, a fogyasztópiaci cégek emellett még az üzleti folyamataikról szóló információkat is féltik.
MTI