A Daimlernél ebben az évben 2 milliárd eurót kívánnak megtakarítani a személyi költségekből. Ezt egyidejűleg jelentették be a gyár kilenc németországi telephelyén. Az eredetileg 12 milliárdra előirányzott költségeket 10 milliárdra kívánják csökkenteni, és a szükséges intézkedésekről április végéig megállapodást kell kötni az üzemi tanáccsal.
Értesülések szerint a tervezett intézkedések között mindenekelőtt a rövidített munkaidő bevezetése szerepel, ami jelentős bérmegtakarítással jár. Elbocsátásokról egyelőre nincs szó, de - mint a konszern egyik stuttgarti vezetője közölte - ez már egyáltalán nem "tabutéma". Azaz ha a válság dinamikája hasonló ütemben folytatódik, az elbocsátásokat nem lehet kizárni, tette hozzá.
A munkaidőt heti mintegy 5 órával csökkentik, emellett a takarékossági tervek között szerepel a korábban elhatározott, 2,1 százalékos béremelés - májusban esedékes - végrehajtásának elhalasztása, a szabadság idejére, illetve a karácsonyi ünnepekre járó kifizetések csökkentése, továbbá az egyéb különleges anyagi juttatások elhalasztása.
A tervezett intézkedések a Daimler összes - szám szerint 141 ezer - alkalmazottját érintik. A munkatársak már korábban beleegyeztek abba, hogy a tavalyi nyereség után járó 1900 eurós, az áprilisi fizetéssel folyósítandó részesedésről lemondanak, amivel a vállalat mintegy 300 millió eurót spórol.
A konszern vezetői szerint a jelenlegi foglalkoztatási szint csakis a szükséges takarékossági intézkedésekkel biztosítható, de a válság folytatódása esetén erre sincs garancia. Februárban a Daimler 40 százalékkal kevesebb járművet adott el, mint tavaly februárban.
A most bejelentett takarékossági intézkedések csak a személyi költségekre vonatkoznak, és semmiféle utalás nem hangzott el arra vonatkozóan, hogy más területeken is hasonló intézkedéseket fontolnának. A megtakarítási program nem sokkal az után került nyilvánosságra, hogy a Daimlernél szinte "megváltóként" üdvözölték az Abu Dzabiban bejegyzett Aabar befektetési társaságot, amely a konszern legnagyobb egyedi tulajdonosa lett.