Két gigaszereplő szövetkezett az Amazon ellen, a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Wal-Mart és a távol-kelet egyik legnagyobb online kereskedője, a japán Rakuten. A tervek szerint a közös vállalkozás rövid időn belül megkezdi az élelmiszerek online fogalmazását Japánban, illetve e- és hangoskönyveket árusítását az USA-ban.
Az együttműködés azért érdekes, mert a világ legnagyobb online kiskereskedelmi vállalata a 90-es évek végén könyvárusításból nőtte ki magát. A töretlen fejlődésüket jelzi, hogy ma már szerteágazó területen működnek, tavaly nyáron például a fizikai üzletekkel rendelkező kiskereskedelem vállalatot, a Whole Foods Market-et kebelezték be, az akvizíció értéke 13,7 milliárd dollár volt. A lépéssel immár közvetlen fenyegetést jelen a Wal-Mart számára, így nem csoda, hogy a lánc megpróbál ellentámadásba lendülni.
A szakértők szerint Japánban jó eséllyel vehetik fel a versenyt az Amazonnal, és annak rovására szerezhetnek nagyobb piaci részesedést. Ebben a Rakuten online tapasztalata mellett szerepe lehet annak is, hogy a Wal-Mart is régebb óta jelen van az országban, és nem ismeretlen a vásárlók számára.
mfor.hu