A főváros nemzetközi megítélése szempontjából is lényeges, hogy a világ legnagyobb divatmárkái Budapesten is jelen legyenek. A Roland Divatház Rt. vezetője, Berendi András szerint a nagy márkák határozottabb magyarországi megjelenésének alapja hazánk európai uniós csatlakozásának köszönhető. A frissen felújított belvárosi Deák Palotában a világon egyedülálló módon egy fedél alatt található az 1000 négyzetméteres Hugo Boss és Max Mara luxusáruház, amire az EU-csatlakozás adott lehetőséget. Az 5-6 éves megtérülésre tervezett, több száz millió forintos beruházás pénzügyi tervezésénél jelentős szerepe volt annak, hogy a két neves divatcég által megkövetelt, száz százalékig importált berendezés áfatartalmát nem kellett előre kifizetni.
A franchise-üzletnek számító budapesti divatház megnyitását az is elősegítette, hogy az EU-csatlakozás után a két nagy márka, uniós piacnak minősítve, 10-15 százalékkal csökkentette a Magyarországon alkalmazott árait, írja a Világgazdaság.
Koncentrálják a divatmárkákat Budapesten
A hazai fővárosban is szükség van egy olyan koncentrált területre, ahol a világ legnevesebb divatmárkái megjelennek, írja a Világgazdaság annak kapcsán, hogy Budapesten a Boss és a Max Mara után a napokban egy Tommy Hilfiger márkabolt is megnyitotta kapuit.