A demográfiai és a gazdasági helyzet alapvetően befolyásolja az emberek kávéfogyasztási szokásait: a gazdasági növekedés ütemének lassulása miatt az Egyesült Államokban a 2002. évi 44 százalékról, 2004-ben 60 százalékra nőtt azoknak az aránya, akik otthon kávéznak. Ez elsősorban annak tulajdonítható, hogy az álláskereső fiatalok maradnak távol a nyilvános helyektől. Ugyanakkor a 60-on felüliek kategóriájában a tavalyi 9 százalékról 2004-ben 13 százalékra emelkedett a kávéfogyasztók aránya.
A felmérés szerint 2004-ben 167,1 millióra nőtt azoknak a száma, aki azt állították, hogy tavaly fogyasztottak kávét. A divat jelenleg a különleges aromájú és a hagyományos eszpresszó kávénak kedvez.
Kapcsolódó anyagok
Új üzleti lehetőségeket nyit az öregedő társadalom
Idősebb munkavállalók a számítógépek előtt
Tej, párizsi, sör
Hamburgeres helyett kávézóba jártak az amerikaiak
Korfüggő kávézási szokások
Az idősebb generáció tagjai inkább nyilvános helyen kávéznak az Egyesült Államokban, míg a 18-24 év közötti korosztály szívesebben fogyasztja feketéjét otthon - derül ki az amerikai kávészövetség (NCA) felméréséből.