1p

Az idősebb generáció tagjai inkább nyilvános helyen kávéznak az Egyesült Államokban, míg a 18-24 év közötti korosztály szívesebben fogyasztja feketéjét otthon - derül ki az amerikai kávészövetség (NCA) felméréséből.

A demográfiai és a gazdasági helyzet alapvetően befolyásolja az emberek kávéfogyasztási szokásait: a gazdasági növekedés ütemének lassulása miatt az Egyesült Államokban a 2002. évi 44 százalékról, 2004-ben 60 százalékra nőtt azoknak az aránya, akik otthon kávéznak. Ez elsősorban annak tulajdonítható, hogy az álláskereső fiatalok maradnak távol a nyilvános helyektől. Ugyanakkor a 60-on felüliek kategóriájában a tavalyi 9 százalékról 2004-ben 13 százalékra emelkedett a kávéfogyasztók aránya.

A felmérés szerint 2004-ben 167,1 millióra nőtt azoknak a száma, aki azt állították, hogy tavaly fogyasztottak kávét. A divat jelenleg a különleges aromájú és a hagyományos eszpresszó kávénak kedvez.

Kapcsolódó anyagok
Új üzleti lehetőségeket nyit az öregedő társadalom
Idősebb munkavállalók a számítógépek előtt
Tej, párizsi, sör
Hamburgeres helyett kávézóba jártak az amerikaiak

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!