[ajanlo=289][igazitas=left/]A környezettudatos vásárlókat célozza meg a Ford legújabb, exkluzív online kampányában. A vállalat máris olyan gyakran keresett szavak vásárlásába fogott a Yahoo-nál és a Google-nél, mint az "alternatív üzemanyag". A keresőkön kívül a CBSNews.com és az autóipari információkkal szolgáló Edmunds.com oldalain is fut a kampány. A megjelenéssel egy időben jelentős zöld reklámot is kapott az autógyár, a környezetvédelmi aktivistákat tömörítő Sierra Clubtól.
A szervezet honlapján az autót ábrázoló fotó mellett a következő felirat olvasható: "Ma kezdődik az amerikai gyártmányú hibrid autó, a Mercury Mariner online eladása. A kampány sikeréhez a Sierra Club is segítséget kíván nyújtani." A zöldek belső levelezési rendszerükön keresztül háromszázezer látogatóhoz juttatták el az autó paramétereit. A járgányt a Sierra Club szeptemberi konferenciáján ki is próbálhatják a vállalkozó kedvűek.
Annak ellenére, hogy a szervezet jelentős szolgálatot tesz a Fordnak, a vállalat nem fizet az autó népszerűsítéséért. "Nem lenne etikus, ha pénzt kérnénk a reklámozásért. Néhányszor már sikerült borsot törnünk a Ford orra alá, az új autó megjelenését pedig nagy örömmel fogadtuk" - fogalmazott a Sierra Club vezetője.
A vásárlók egy online űrlapot kitöltve adhatják le igényeiket, amit a rendszer egy értékesítőhöz továbbít. Az ügyfél egy csevegő rendszeren keresztül beszélhet "személyes értékesítési tanácsadójával", aki összekötőként funkcionál vevő és eladó között. Attól fogva, hogy az érdeklődő a csevegő gombra kattint, a tanácsadó segítséget nyújt mindenben. Konkrét rendelés esetén megindul az autó gyártása.
A Ford a National Geographic oldalán is indított egy mikro-site-ot, ahol a hibrid autók működéséről és vezetéséről olvashatók hasznos információk.
Menedzsment Fórum
Környezetvédőkre utazik a Ford-kampány
Online kampányba kezdett a Ford Motor Co. a vállalat környezetkímélő autójának népszerűsítésére. A reklámmal elsősorban a zöldeket kívánják megcélozni.