3p

A fővárosi elővárosi vonalak és a hozzájuk kapcsolódó infrastruktúra tervbe vett korszerűsítése során felújítják a Budapest-Szolnok vasútvonalat is - közölte a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. kedden.

Az elővárosi vasúthálózat fejlesztését szolgáló projektek előkészítése folyamatban van.

A munkálatok a tervek szerint egyebek mellett a Budapest (Kőbánya-Kispest)-Szolnok vonal utasforgalmi létesítményeinek felújítására, valamint a vasútállomásokra történő ráhordás feltételeinek javítására, illetve kialakítására terjednek ki. Jelenleg a korszerű, mai igényeknek is megfelelő személyszállítási infrastruktúra kialakítását, továbbá az utasforgalmi létesítmények akadálymentes megközelítését szolgáló létesítmények megépítését készítik elő.

A tervezett munkálatok során P+R parkolókat, kerékpártárolókat, taxiállomásokat, buszfordulókat létesítenek, korszerű utastájékoztató rendszereket telepítenek, illetve a meglévőket bővítik. A balesetveszélyes közúti-vasúti szintbeni keresztezéseket különszintűvé alakítják. A vonalon tervezési feladatként három új különszintű útátjáró (közúti aluljáró) tervezését is kiírták. A mostani tervezési feladat keretében megvizsgálják a műtárgyak állapotát a vonalon.

Az előkészítés során a szakasz elővárosi célú fejlesztésének komplex engedélyezési, kiviteli terveit készítik el, összeállítják a tenderdokumentációt.

Elkészítik a környezetvédelmi hatástanulmányt, lefolytatják az engedélyezési eljárást, illetve megszerzik az építési és környezetvédelmi, valamint minden egyéb szükséges engedélyt, hozzájárulást.

Jelenleg az engedélyezési tervdokumentáció kidolgozása folyik, a tendertervek átadásának és jóváhagyásának határideje 2012. május vége.

A tervezést az UNITEF’83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt. és a RING Mérnöki Iroda Kft. konzorciuma végzi. Az Európai Bizottságnak 2013. augusztus elejéig kell határozni a kivitelezési támogatás elfogadásáról.

A beruházás előkészítési munkálatai más projektekkel együtt folynak, ezek előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül összesen mintegy bruttó 4,8 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az európai strukturális alapok finanszírozzák.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője a közleményben kiemeli: Budapest és agglomerációjának kapcsolatában a városi és elővárosi közösségi közlekedés szolgáltatásainak javítása, szerepének növelése kiemelt stratégiai célnak minősül. Különösen fontos a vasúti infrastruktúra fejlesztése annak ismeretében, hogy középtávon az utazási igények akár 30 százalékos növekedésére is lehet számítani ebben a viszonylatban, ami a közösségi közlekedés hatékony fejlesztése nélkül kezelhetetlen.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!