A CDMA technológiát elsősorban Észak- és Latin-Amerikában, Ázsiában, illetve egyes kelet-európai országokban használják. Az ilyen készülékek piaca tavaly becslések szerint 150 millió eladott telefont és 28 milliárd dolláros forgalmat jelentett. A szegmensben a Nokia a harmadik, míg a Sanyo a hatodik legjelentősebb piaci szereplő.
Elemzők szerint mindkét vállalat jól jár az ügylettel, a Nokia kihasználhatja a japán cég jó kapcsolatait a szigetországi KDDI, illetve az amerikai Spront Nextel mobilszolgáltatókkal, a Sanyo számára pedig az új cég biztos hátteret jelent egyetlen nyereséges mobilüzletágának szervezeti átalakításához.
Az új társaság három helyszínen, Oszakában és Tottriban, illetve San Diegoban termel majd. Az előzetes becslések szerint a 3500 alkalmazott 35 millió készüléket állít majd elő - írja a Napi Gazdaság.
A finn társaság mindazonáltal a most megkötött üzlet mellett is ambíciózus tervekkel vág neki az idei évnek. A cég vezetője, Jorma Ollila, a harmadik generációs mobiltelefonoknak szentelt világkongresszuson Barcelonában úgy nyilatkozott, hogy a Nokia a harmadik generációs mobiltelefonok eladásában várhatóan mintegy 40 százalékos piaci részesedést fog elérni.