"A Datsun autók az új Lada Kalina platformjára épülnek majd" - nyilatkozta Colin Dodge, a Nissan EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) regionális igazgatója a hírportálnak.
Elmondása szerint az autók úgynevezett "moduláris", azaz több közös részegységet, például a fékrendszert, az üzemanyag-ellátó rendszert vagy a kormánymechanizmust használó platformra épülnek majd. Hangsúlyozta azonban, hogy a Datsun kocsik megjelenése teljes mértékben eltér majd az orosz kompakt autókétól. "Az utastér és a karosszéria kivitelezése teljesen más lesz, nem lehet majd észrevenni, hogy Ladáról van szó" - mondta Colin Dodge, akitől január elsején veszi át az EMEA regionális igazgatói tisztet Trevor Mann.
A Nissan elsőként az orosz, indiai és indonéz piacokon szánja bevezetni 2014-ben az alapvetően a fejlődő országoknak szánt vivőmárkáját, az újraélesztett Datsunt.
Vincent Cobee, a Datsun igazgatója az Automotive News Europe portált arról tájékoztatta, hogy Európában két Datsun modellt visznek a piacra 2014-ben, majd ezeket 2015-ben egy harmadik követi. A márka első modelljeiről 2013 vége felé rántják le a leplet.
A hónap elején a Wall Street Journal a Nissan vezérigazgatóját, Carlos Ghosnt idézve arról számolt be, hogy a Datsun 3 ezer dolláros áron tervezi értékesíteni modelljeit, hogy felvegye a versenyt az olcsó kínai modellekkel.
Az oroszországi piacra szánt Datsun modelleket Togliattiban, az AvtoVaz üzemében gyártják majd a Lada, illetve a Nissan szintén kizárólag orosz piacra szánt Almera modelljeivel együtt.
A Nissan és francia partnere, a Renault az idén korábban jelentette be, hogy 750 millió dollárt fektetnek be 67 százalékos részesedés vásárlásába egy olyan közös vállalatban, amely 74,5 százalékos részesedéssel rendelkezik majd a Lada kocsikkal az orosz piac 20 százalékát ellátó AvtoVaz gyárban. A tranzakció lezárására 2014-ben kerül sor.
A Nissan idei nagyjából 170 ezres éves oroszországi értékesítését 2016-ra 400 ezresre tervezi növelni.
A Datsun indiai és indonéz piacra szánt modelljeit is helyben gyártják majd. A Renault és a Nissan az idén korábban már 400 ezerre növelte gyártóüzemének kapacitását a dél-indiai Chennaiban, ahol az európai piacra szánt Nissan Micra modellek készülnek.
Márciusban pedig azt közölte a Nissan, hogy a Jakarta közeli Cikampekben 2014-től már évi 250 ezer autót tervez gyártani.
MTI