2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Tesco piaci dominanciájának mellékhatásaként egyre növekszik a fogyasztók negatív megítélése a láncról, ezzel együtt hanyatlik a vásárlók Tesco iránti márkahűsége - derül ki egy friss brit felmérésből.

A brandekkel foglalkozó piackutató vállalat, a Millward Brown által készített kutatás a kilenc legnagyobb szupermarketet és élelmiszer-kiskereskedelmi láncot vizsgálta az Egyesült Királyságban. A tanulmány szerint bár még mindig a Tesco a legnépszerűbb a szektorban, a cég iránti márkahűség azonban fogyatkozik.

Peter Walshe, a Millward Brown globális brand igazgatója szerint a Tesco éppen most éli meg dominanciája hanyatlásának első jeleit. A piackutató adatai szerint ugyanis a 2003-as 5,7-es értékről meredeken esett a szupermarketlánc brandjének vonzereje, így az most csak 1,9.

Összehasonlításként a másik két nagy rivális a Waitrose és a Sainsbury márkák az utóbbi években mindketten javítani tudták megítélésüket. A Waitrose értéke 2004-ben 3,4-ről 4,2-re emelkedett, míg a Sainsbury 2,7-re tornázta fel magát, amihez nagyban hozzájárult sikeres marketingkampánya is. A jövőben tehát - a tanulmány készítői szerint - a vetélytársak nagy eséllyel megszorongathatják az első helyért vívott küzdelemben a Tescót.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!