4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Noha a TV2 az utóbbi időben az úgynevezett kereskedelmi célcsoportot (18-49 évesek) kisebb prioritásúnak tekintik, a hirdetők számára még mindig fontos korcsoportnál egyre gyengébb teljesítményt nyújt.

2014 elejétől a TV2 a korábban mérvadó 18-49-es korcsoporthoz képest a 18-59-es korosztályt kezdte a legfontosabbnak tekinteni. Ezt akkor azzal magarázták, hogy a társadalom öregedett és a 18-49 év közöttiek már a teljes lakosság felét sem teszik ki. Ráadásul a gyakran ezüst korosztálynak tekintett 50-60 év közöttiek relatív magas jövedelműek, miközben sokaknak a gyermekei már kirepültek a családi fészekből, így jelentős elkölthető jövedelmük van. A nézettségi adatok alapján azonban a két célcsoport (a 18-49 és a 18-59 évesek) között minimális különbség van csak. Az adatok pedig azt mutatják, hogy egyre nagyobb lesz a szakadék a két nagy kereskedelmi tévé között, és a TV2 lassan nem az RTL Klubbal fog versenyezni, hanem annak legsikeresebb leányával a Cool-lal.

A TV2 úgynevezett főműsoridős (19-23 óra közötti időszakban) nézettsége az utóbbi időszakban hétről-hétre csökkent a 18-49 évesek egyre kisebb százaléka kapcsol a csatornára. A 17. héten csupán a készülékek előtt ülők 10,8 százaléka nézte a csatorna műsorait, és ez a múlt héten sem tudott javulni. Meg kell jegyezni, hogy a TV2 által publikált adatok ettől rendre néhány százalékponttal magasabbak, ők ugyanis egy órával korábban, 6 órától számolnak főműsoridővel, így az egyik legnézettebb műsoruk, a Tények számai javítják a statisztikákat.

mfor.hu szerk: Érvelésükben, miszerint a 18-19 óra közötti időszakban rendre legalább akkora, vagy nagyobb a nézőszám, mint 22-23 óra között, van logika.

Ha azonban a kereskedelmi célcsoportot és az iparági standardként elfogadott 19-23 órás intervallumot nézzük, akkor azt láthatjuk, hogy effektíve történelmi mélypontra esett a csatorna nézettsége. Hogy számszakilag ez nem történt meg, csak azért van, mert 2014 első hetében volt egy olyan este, amikor egy korábbi jogsértés miatt elsötétítették a csatornát. Azon a héten 10,5 százalékos közönségarányt mért a Nielsen a TV2-nek, míg az utóbbi két hétben 10,8-10,8 százalékot.


Külön szívfájdalom lehet a TV2 számára, hogy az utóbbi időben a komolyabb költségvetéssel készülő sajátgyártású műsorai meglehetősen visszafogott eredményeket hoztak, legyen szó akár az Éden Hotelről, akár a Konyha ördögéről. Az utóbbi hónapokban így már csak a vasárnap este maradt a TV2 utolsó bástyája, itt Az ének iskolájával tartják magukat (illetve korábban a Rising Star is erős volt). A csatorna emellett a „kistestvérről”, a Super TV2-ről áthozott műsorokkal is próbálkozott, így ott kötött ki a Kasza! című talkshow, vagy a Küzey Güney című török szappanopera. A TV2-n azonban ezek nem tudnak áttörést elérni, hiába volt korábban stabil közönségük.

Ezzel szemben az RTL Klub ugyan a tehetségkutatóival a korábbiaknál gyengébb számokat hoz, más műsorokkal viszont tarol. Az Éjjel-Nappal Budapest múlt hét keddi epizódját a készülékek előtt ülők 31 százaléka nézte, ahogy a Barátok közt rajongók is fanatikusnak tűnnek. Ráadásul a filmek is bejöttek az RTL Klubnak, hiszen a Nemzet aranya 2, vagy a Szupercella is a csatorna közönségarányánál magasabb számokat ért el.


Az RTL Klub így a 18-49 éves korcsoportban főműsoridőben (19 és 23 óra között) immár utcahosszal vezet, hiszen több mint kétszerese a közönségarányuk a TV2 által elérnek. Az RTL-t ugyanis a képernyők előtt ülők 23,5 százaléka nézte átlagosan a múlt héten. Ezzel szemben - ahogy fentebb már jeleztük - a TV2 átlagosan a készülékek előtt ülők 10,8 százalékát tudta lekötni. A Cool így meglehetősen közel került a TV2-höz, hiszen a kábelcsatorna 7,2 százalékos közönségaránnyal büszkélkedhetett. Nem sokkal volt tőlük lemaradva a F+, amely 6,5 százalékos közönségaránnyal zárta a múlt hetet. Sokkal kisebb érdeklődés mutatkozott a Viasat 3 (3,6% SHR) és a Duna TV (2,6% SHR) iránt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!