4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Noha a TV2 az utóbbi időben az úgynevezett kereskedelmi célcsoportot (18-49 évesek) kisebb prioritásúnak tekintik, a hirdetők számára még mindig fontos korcsoportnál egyre gyengébb teljesítményt nyújt.

2014 elejétől a TV2 a korábban mérvadó 18-49-es korcsoporthoz képest a 18-59-es korosztályt kezdte a legfontosabbnak tekinteni. Ezt akkor azzal magarázták, hogy a társadalom öregedett és a 18-49 év közöttiek már a teljes lakosság felét sem teszik ki. Ráadásul a gyakran ezüst korosztálynak tekintett 50-60 év közöttiek relatív magas jövedelműek, miközben sokaknak a gyermekei már kirepültek a családi fészekből, így jelentős elkölthető jövedelmük van. A nézettségi adatok alapján azonban a két célcsoport (a 18-49 és a 18-59 évesek) között minimális különbség van csak. Az adatok pedig azt mutatják, hogy egyre nagyobb lesz a szakadék a két nagy kereskedelmi tévé között, és a TV2 lassan nem az RTL Klubbal fog versenyezni, hanem annak legsikeresebb leányával a Cool-lal.

A TV2 úgynevezett főműsoridős (19-23 óra közötti időszakban) nézettsége az utóbbi időszakban hétről-hétre csökkent a 18-49 évesek egyre kisebb százaléka kapcsol a csatornára. A 17. héten csupán a készülékek előtt ülők 10,8 százaléka nézte a csatorna műsorait, és ez a múlt héten sem tudott javulni. Meg kell jegyezni, hogy a TV2 által publikált adatok ettől rendre néhány százalékponttal magasabbak, ők ugyanis egy órával korábban, 6 órától számolnak főműsoridővel, így az egyik legnézettebb műsoruk, a Tények számai javítják a statisztikákat.

mfor.hu szerk: Érvelésükben, miszerint a 18-19 óra közötti időszakban rendre legalább akkora, vagy nagyobb a nézőszám, mint 22-23 óra között, van logika.

Ha azonban a kereskedelmi célcsoportot és az iparági standardként elfogadott 19-23 órás intervallumot nézzük, akkor azt láthatjuk, hogy effektíve történelmi mélypontra esett a csatorna nézettsége. Hogy számszakilag ez nem történt meg, csak azért van, mert 2014 első hetében volt egy olyan este, amikor egy korábbi jogsértés miatt elsötétítették a csatornát. Azon a héten 10,5 százalékos közönségarányt mért a Nielsen a TV2-nek, míg az utóbbi két hétben 10,8-10,8 százalékot.


Külön szívfájdalom lehet a TV2 számára, hogy az utóbbi időben a komolyabb költségvetéssel készülő sajátgyártású műsorai meglehetősen visszafogott eredményeket hoztak, legyen szó akár az Éden Hotelről, akár a Konyha ördögéről. Az utóbbi hónapokban így már csak a vasárnap este maradt a TV2 utolsó bástyája, itt Az ének iskolájával tartják magukat (illetve korábban a Rising Star is erős volt). A csatorna emellett a „kistestvérről”, a Super TV2-ről áthozott műsorokkal is próbálkozott, így ott kötött ki a Kasza! című talkshow, vagy a Küzey Güney című török szappanopera. A TV2-n azonban ezek nem tudnak áttörést elérni, hiába volt korábban stabil közönségük.

Ezzel szemben az RTL Klub ugyan a tehetségkutatóival a korábbiaknál gyengébb számokat hoz, más műsorokkal viszont tarol. Az Éjjel-Nappal Budapest múlt hét keddi epizódját a készülékek előtt ülők 31 százaléka nézte, ahogy a Barátok közt rajongók is fanatikusnak tűnnek. Ráadásul a filmek is bejöttek az RTL Klubnak, hiszen a Nemzet aranya 2, vagy a Szupercella is a csatorna közönségarányánál magasabb számokat ért el.


Az RTL Klub így a 18-49 éves korcsoportban főműsoridőben (19 és 23 óra között) immár utcahosszal vezet, hiszen több mint kétszerese a közönségarányuk a TV2 által elérnek. Az RTL-t ugyanis a képernyők előtt ülők 23,5 százaléka nézte átlagosan a múlt héten. Ezzel szemben - ahogy fentebb már jeleztük - a TV2 átlagosan a készülékek előtt ülők 10,8 százalékát tudta lekötni. A Cool így meglehetősen közel került a TV2-höz, hiszen a kábelcsatorna 7,2 százalékos közönségaránnyal büszkélkedhetett. Nem sokkal volt tőlük lemaradva a F+, amely 6,5 százalékos közönségaránnyal zárta a múlt hetet. Sokkal kisebb érdeklődés mutatkozott a Viasat 3 (3,6% SHR) és a Duna TV (2,6% SHR) iránt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!