Ridderstrale és Nordstrom jellegzetes külsejükkel különülnek el a hasonló témában utazó szakemberektől: fekete garbójukkal, dizájnos napszemüvegben és kopasz fejjel szerepelnek a Funky Business című bestsellerük címlapján is. Az őket híressé tevő mű után megírták a Karaoke Capitalism című könyvet is. A stocholmi Közgazdasági Egyetem két professzora hazájában rocksztár státusznak örvend.
Első, 1999-es könyvük lényege, hogy a sikeres cég középpontjában az emberi tehetség és a kreativitás, az egyéni jellegzetességek kibontakoztatása kell, hogy álljon. Mára sok minden megváltozott az akkori időkhöz képest: a dotkom lufi kidurrant, a svéd közgazdászok hazájának vezető telekom óriáscége, az Ericsson megfelezte dolgozói létszámát. Az ebben az évben kiadott Karaoke Capitalism már erre az időkre reagál. Ridderstrale és Norstrom szerint eljött az ideje, hogy befejeződjenek az átszervezések, és elkezdődjön a cégek újra-energizálása, feltöltődése.
A Coca-Cola és a brit kormányzat után a közgazdasági szakértők legújabb kliense a Canon. Az egyik fő tézise a két svéd professzornak így hangzik: 'IT=WC'. Nem csoda, hogy a cég sales részlegének munkatársait sikerül meglepniük tréningükön, melyet egy elit hotelben tartottak Stockholm belvárosában, írja a Reuters.
A Canon dolgozóinak tartott előadásukon az IT részleget a wc-hez hasonlította a két szakértő: ma már egy minden igényt kielégítő mellékhelységhez hasonló funkciót lát el, és ekkora fontossággal is bír a vállalaton belül. Hasonló provokatív kijelentés a svéd professzorok részéről, hogy az MBA jelentése az lehetne: 'Mediocre But Arrogant', azaz 'Középszerű, De Arrogáns'.
(Menedzsment Fórum)
Lebecsülik az informatikát a Funky Business szerzői
Inkább látszanak drámaiskolásnak, mint közgazdásznak a két svéd szakember, Kjell Nordstrom és Jonas Ridderstrale, a Funky Business című könyv szerzői.