2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Megelégelte New York polgármestere, hogy nem kap elég nagy szeletet a hivatal a város outdoor reklámtortájából. A jövőben nem bánnak kesztyűs kézzel az illegális reklámozókkal.

A polgármesteri hivatal becslése szerint mintegy 25 millió dollár az iparág illegális bevétele a Nagy Alma óriásplakátjaiból, valamint az állványzaton és egyéb speciális outdoor felületen elhelyezett hirdetéseiből. Az ilyen típusú reklámok annak ellenére igen kapósak, hogy havi díjuk eléri a 40-50 ezer dollárt. Mint kiderült, a figyelemfelkeltő plakátok körülbelül 20 százaléka illegálisan népszerűsít.

Szakmai körökben egész New York tisztában van vele, hogyan zajlik a nagy reklámfelületek értékesítése: néhányan szemet hunynak, s már fel is kerül a hirdetés az áhított falra. Az illegális bizniszben szinte minden nagy hirdető, köztük a Citibank és az Apple is érintett, írja az Advertising Age. Egyes vélemények szerint minden reklám, amelynek szélén nem szerepel egy outdoor vállalat neve, jogtalanul díszíti New York utcáit.

Költséges lesz az illegális biznisz

A hír önmagában nem meglepő, viszont ez az első eset, hogy az illetékesek valóban agresszív fellépést ígérnek a korábbi vállrándítások helyett. Augusztus 25-től viszont regisztráltatniuk kell magukat azoknak az értékesítőknek, amelyek sugárutak és parkok közelében rendelkeznek eladható reklámfelülettel. Ennek hiányában naponta akár 25 ezer dolláros bírság is kiszabható rájuk, de üzleti tevékenységüket is megvonhatják tőlük.

A kemény lépések hátterében sokak szerint az a 20 évre aláírt szerződés áll, amelyet a hivatal a Cemusa outdoor vállalattal kötött. Ennek értelmében New York 20 százalékban részesedik a jövőben a vállalat reklámbevételeiből. Nem kis összegről van szó, mivel a Cemusa a buszmegállók és egyéb építmények felületének értékesítéséből 20 milliárd dolláros bevételt vár.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!