
Még a Nike is megelőzte az állítása szerint a futballfelszerelésben világvezető céget, mert 8 csapattal sikerült megállapodnia. Ennek ellenére - a FIFA hivatalos szponzoraként - az Adidas adja a meccsekhez a labdát, öltözteti a bírókat, a partjelzőket és a labdaszedőket. A cég által korábban felvásárolt amerikai Reebok egyáltalán nem indult ebben a "versenyszámban".
A nagy sportfelszerelési cégek dollármilliókat költenek a termékeiket népszerűsítő csapatokra - az élvonalbeliek évente akár több tízmillió dollárt is kaphatnak -, ugyanakkor a reklámértékkel nemigen bíróknak, mint Trinidad és Tobago, fillérekkel kell beérniük.
60 évnyi viszály
Az Adidas és a Puma vetélkedése 60 évre nyúlik vissza, amikor két testvér, Adolf és Rudolf Dassler, miután összevesztek, egymással rivalizáló sportszergyárat alapítottak Herzogenaurach bajor kisvárosban. A viszály azóta is tart, megosztva a kisvárost, amely továbbra is közös központja a két, mára világcéggé nőtt vállalkozásnak - számol be a Napi Gazdaság.