2p

Most először a Puma nyerte meg az Adidas-szal, a világbajnokságon szereplő csapatok támogatásáért folyó versenyt. A Puma 12-vel, míg vetélytársa csupán hattal tudott szerződést kötni, ugyanis több általuk támogatott csapat - például az Európa-bajnok Görögország - nem jutott be a németországi 32-es mezőnybe - írja a Napi Gazdaság.

David Beckham az Adidas-t népszerűsíti

Még a Nike is megelőzte az állítása szerint a futballfelszerelésben világvezető céget, mert 8 csapattal sikerült megállapodnia. Ennek ellenére - a FIFA hivatalos szponzoraként - az Adidas adja a meccsekhez a labdát, öltözteti a bírókat, a partjelzőket és a labdaszedőket. A cég által korábban felvásárolt amerikai Reebok egyáltalán nem indult ebben a "versenyszámban".

A nagy sportfelszerelési cégek dollármilliókat költenek a termékeiket népszerűsítő csapatokra - az élvonalbeliek évente akár több tízmillió dollárt is kaphatnak -, ugyanakkor a reklámértékkel nemigen bíróknak, mint Trinidad és Tobago, fillérekkel kell beérniük.

60 évnyi viszály

Az Adidas és a Puma vetélkedése 60 évre nyúlik vissza, amikor két testvér, Adolf és Rudolf Dassler, miután összevesztek, egymással rivalizáló sportszergyárat alapítottak Herzogenaurach bajor kisvárosban. A viszály azóta is tart, megosztva a kisvárost, amely továbbra is közös központja a két, mára világcéggé nőtt vállalkozásnak - számol be a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!