2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Száztizenhét repülőgépre kapott megrendelést az európai Airbus repülőgépgyártó az első félévben, ami friss adatok szerint nagyjából a negyede a legnagyobb rivális, az amerikai Boeing 480-as rendelésállományának. A rossz teljesítmény oka, hogy a Boeing új gépére válaszul kifejlesztett típus nem szerepelt elég jól.

A francia székhelyű vállalat első féléves teljesítménye azt jelentheti, hogy a cég éves rendelésállománya hat év óta először elmarad a Boeingétől. Az Airbus A350-es típusából, mely az amerikai társaság 787-esének hivatott komoly konkurenciát támasztani, összesen csupán 100 darab kelt el eddig, a Boeing gépéből viszont 350. Az európai vállalat erre reagálva már korábban bejelentette, hogy komoly változtatásokat fog végrehajtani a típuson - írja a Bloomberg.

Az Airbus első féléves rendeléseinek zöme (96 darab) az egyfolyosós A320-as gépcsaládot érinti. Az új 555 férőhelyes A380-as szuperjumbóra egy rendelés sem érkezett, az A350-esre pedig 13. A Boeingtől hatvankilenc 787-est, huszonkét 777-est, 374 darab 737-est, tizenegy 747-est valamint négy 767-est rendeltek ugyanezen időszak alatt.

A teljesítésekben még a franciák vezetnek

A már leszállított repülőket tekintve az Airbus egyelőre jobban áll: az első hat hónapban 219 rendelést teljesített a konkurens 195 szállításával szemben. A különbség az elmúlt évben folyamatosan csökkent, s előrejelzések szerint 2008-ban - amikor a 787-esek szállítása megkezdődik - a Boeing átveszi a vezetést.

Az A320-as is átalakul

Az európai társaság a hétvégén bejelentette, hogy A320-as utasszállítóján is ráncfelvarrást hajt végre. A cég közleménye szerint a 2009-ben piacra kerülő új modell (A320 Enhanced) kezelési költségei öt százalékkal alacsonyabbak lesznek, mint a mostani változaté. Ezt kisebb légellenállással, csökkentett súllyal és hatékonyabb hajtóművekkel kívánják elérni - közli a Reuters.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!