4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az utóbbi időben több mérőszámot tekintve beérte, illetve elhagyta a TV2 az RTL Klubot, a kereskedelmi célcsoportban a főműsoridős nézettségben azonban nem tudott fogást találni mindeddig. A négynapos hétvége viszont átrendezte az erőviszonyokat, a két csatorna közel azonos arányú nézőt ért el.

Kis túlzással "emberemlékezet óta" nem volt ilyen szoros küzdelem, utoljára ugyanis 2012 nyarán ért az RTL Klub nyakára a TV2. Sőt, augusztusban volt egy olyan hét, amikor meg is előzte a kisebbik kereskedelmi csatorna a legfőbb vetélytársát. Igaz csak azért, mert az RTL Klubot egy estés elsötétítésre ítélték, így 6 napi statisztikával nem volt esélye a 7 estét feljegyző TV2 ellen.

Normál körülmények között viszont immár négy éve nem tudta a TV2 hasonlóan szoros küzdelemre késztetni az RTL Klubot főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban. A mögöttünk hagyott héten a két nagy csatorna között viszont már csak 0,5 százalékpontos különbség alakult ki az RTL Klub javára, amely akár fordítva is alakulhatott volna, ha a Jóban rosszban számai kicsit kedvezőbben mutatnak. A TV2-s hétköznap esték másik két fontos darabja, a Magánnyomozók és az Édes élet többnyire hozta, illetve felülteljesítette az egy héttel korábbi számokat.

Igaz, hozzá kell tenni, hogy az RTL Klub ugyan minden este sugárzott műsorokat (tehát ezúttal az adásszünet nem segítette a versenytársakat), ám a 4 napos hétvége mégis kicsi megkeverte a dolgokat. A tapasztalat ugyanis az, hogy az RTL Klub hétköznapokon (a sajátgyártás programokkal Éjjel-nappal Budapest, Barátok közt) stabilan veri a TV2-t, ám a múlt heti három munkanap a komoly előny összegyűjtésére nem volt elegendő. Pedig szerdán Berki Krisztiánék is gyengélkedtek, miközben a Jóban rosszban kifejezetten rosszul szerepelt. Ám az első három napban megszerzett előny elolvadt a hétvégére, így (ahogy fent jeleztük), gyakorlatilag beérte a TV2 a legfőbb vetélytársát.

A következő hetek eredményeit az fogja meghatározni, hogy hogyan tud a Magánnyomozók, az Édes élet és a Jóban rosszban együtt teljesíteni. Ha ugyanis a korábbi időszak számait tudja (főleg) a TV2 szappanoperája, akkor csak üldöző lehet a csatorna, de aligha kaphatja el az RTL Klubot.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy az RTL csoport megosztotta az erőit, hiszen a zászlóshajó (RTL Klub) mellett (gyártási költségek és nem a szellemi nívóját tekintve) prémium tartalommal látja el egyik leányát, az RTL II-t is. Az ott futó Való Világ számaival elégedett a csatorna vezetése, legalábbis a két hete bejelentett Celeb vagyok, ments ki innen őszi indulását bejelentő eseményen az RTL programigazgatója Kolosi Péter nyilatkozata szerint. Sőt további szériát is terveznek, ám annak indulásáig a valóságshow-t nézők könnyen lehet, hogy az anyacsatornához térnek vissza.

A nyári tévénézési szokásokat ráadásul az idei foci-vb is meg fogja kavarni, hiszen a sporteseményt a köztévé közvetíti majd, ami a nézettségüket számottevően növelheti. Igaz, az időeltolódás miatt olyan közönségarány megugrásra, mint a két évvel ezelőtti EB, vagy a négy éve rendezett világbajnokság idején volt, nem feltétlen lehet számítani. Várakozásaink szerint az M1 addig csupán egy alkalommal, a most megrendezésre kerülő Eurovíziós Dalverseny idején hozhat kiugró számokat, ehhez azonban a magyar indulónak, Kállay-Saunders Andrásnak mindenképpen be kellene jutnia a szombati döntőbe.


Visszatérve a mögöttünk hagyott hét krónikájára a hét napból csupán 4 alkalommal nyert az RTL Klub a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben (19-23 óra), míg három estét a TV2 vitt. Ahogy jeleztük, az RTL Klub a heti átlagot vizsgálva elvesztette előnyét, hiszen a 17,6 százalékos közönségarányuk áll szemben a TV2 17,1 százalékos mutatójával. A képzeletbeli dobogó alsó fokán ezúttal a F+ (5,8% SHR) tűnt fel immár, míg őket minimális hátránnyal (5,7% SHR) a Cool követte. A mezőny végére az M1 (3,6% SHR) és a Viasat3 (3 SHR) került.

A kicsit szélesebb merítést vizsgáló 18-59-es korcsoportot, és a 18:30-23:00 órás számok esetén pedig a két nagy csatorna között egyenesen fordított sorrend alakult ki, hiszen a TV2 17,4 százalékos közönségarányától elmaradt az RTL Klub 17,1 százaléka.

A múlt heti számoknál a három estényi vereség közül az RTL Klub számára az egyik legfájóbb a szombati lehetett, amikor a csatorna nagy költségvetésű sajátgyártású műsora bukott. A Szombat esti láz ugyanis komoly ellenállást sem tudott mutatni a Jurassic Park ellenében. Az unalomig ismételt film ugyanis sokkal jobb számokat hozott, mint a táncos showműsor.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!