5p

9 új csatornát kíván indítani a TV2 Csoport, amely reményeik szerint jelentős változásokat generál majd a piacon.

A TV2 Csoport kábelcsatorna programigazgatója, Fischer Gábor a Média Hungary 2016 konferencián számolt be a médiacsoport portfólió fejlesztési terveiről, melynek keretében 9 új csatornát indít a társaság. A bővítés során az elmúlt 15 év legnagyobb program-invesztíciója valósul meg, amely merőben átrendezi majd a piaci viszonyokat, áll a társaság közleményében.

A programigazgató prezentációjában ismertette a stratégia kialakításához vezető piaci folyamatokat. A fragmentáció fokozódása jellemző az elmúlt években a televíziós piacra, azaz a nagy lefedettségű médiumok súlyának csökkenése az elmúlt években a tematikus, kisebb lefedettségűek javára. A médiafogyasztás még sosem volt ennyire szerteágazó és mindenütt jelen lévő, mint manapság. A televíziózásra szánt idő az elmúlt évek alatt nőtt, a tv a legdominánsabb médiatípus, a párhuzamos médiafogyasztás is elsősorban tv-alapú.

Ebben világelső a felcsúti foci

A TV2 Csoport az elmúlt években lépéshátrányba került, a sokcsatornás modell létjogosultságát versenytársához képest csak későn ismerte fel. Mire elindította saját kábelcsatornáit, addigra a piacon már stabil pozíciójú, erős branddel rendelkező tematikus csatornák működtek. A 2016-os tulajdonosváltásnak köszönhetően most lehetősége van a médiacsoportnak a hosszú távú tervezésre, amire korábban nem volt megfelelő támogatás és fedezet. Egy jövőorientált médiacsoportnak portfólióban kell gondolkodni és a trendek alakulását figyelembe véve kell kialakítani stratégiáját.

Az elmúlt hónapok alatt zajlott a portfólió-bővítés előkészítése, ennek a munkának az eredményeként elkészült a TV2 Csoport sokcsatornás stratégiája, amely több lépésben valósul meg az elkövetkező hónapokban. A cél egy erős csatornacsalád felépítése, amely a teljes piacot lefedi, így minden fontos szegmensben kínál tartalmat a nézőknek. Azt elmúlt 15 év legnagyobb program-invesztícióját valósítja meg a társaság, amelynek csatornái világos jövőképpel, letisztult profillal rendelkeznek és a jelenlegi kábelpiac vezető szereplőivel szemben kínálnak majd alternatívát.

"Stratégiánk megvalósítása során a TV2 pozíciójának erősítése mellett tovább fokozzuk a fragmentációt, amely a tematikus csatornák felé tolja el a hangsúlyt. Erőforrásainkat arra koncentráljuk, hogy minden csatornánkon kiemelt tartalmakat adjunk, legyen szó saját gyártásról, a legjobb sorozatokról vagy éppen a legnagyobb mozifilmekről” – mondta Fischer Gábor, a TV2 Csoport kábelcsatorna programigazgatója.

A TV2 megerősítése és az új kábelcsatornák elindítása mellett a fontos célkitűzés a SuperTV2 fejlesztése és a nézettségi versenyben az ország harmadik legnézettebb csatornája cím megszerzése. A SuperTV2 az elmúlt időszak legdinamikusabban fejlődő kábelcsatornája. Visszatért a csatornára az Édes Élet, de új formátumok is érkeznek, köztük magas költségvetésű saját gyártású műsorok. Ősszel már több mint napi 4 óra saját gyártott tartalom kerül képernyőre. Napi reality, fikció, heti formátumok és hétvégi nagy showműsor, csakúgy mint a nagycsatornákon. Ősztől egy hatalmas mérföldkő következik a SuperTV2 életében, egy olyan beruházás, amelyet csak nagycsatorna engedhet meg magának.

Hamarosan indul az Izaura TV, amire a telenovellák rajongói már régóta vártak. A legkedveltebb romantikus sorozatok jönnek a világ számos országából.

A gasztronómia kedvelőit célozza meg a Chili TV. Főzés, sütés, ételek, italok, profi szakácsok és lelkes amatőrök. A csatorna műsorkínálata a magyar nézői igények alapján került kialakítására.

A jó hangulatról a Zenebutik gondoskodik. A zenecsatorna, ahol nemcsak slágerek lesznek, hanem sokkal több muzsika is a hazai zenei élet legismertebb szereplőinek a közreműködésével, akik a csatorna meghatározó arcaiként tűnnek fel hamarosan, hogy számos új, saját gyártott tartalommal nyerjék meg a nézőket.

A JOY TV küldetése, hogy szórakoztatva nyújtson hasznos tudnivalókat, az életmód, az egészség, a divat, az otthon és az utazás világáról. Napi élő saját gyártott műsor is szórakoztatja majd a nézőket.

A portfólióban eddig is sikeresen működő FEM3 magasabb fokozatra kapcsol és az újrapozícionálás után PRIME néven megújult tartalommal várja a nézőket. A PRIME a tervek szerint a TV2 Csoport prémium, általános szórakoztató csatornája lesz, ahol egyaránt megtalálhatóak a népszerű sorozatok, köztük a legnagyobb brandek és a legismertebb blockbuster filmek. Természetesen a szórakoztató saját gyártású műsorok sem maradnak el, amelyek igazán egyedivé teszik a csatornát.

A Kiwi TV, a mesecsatorna, amely a tervek szerint rövid időn belül az ország egyik legkedveltebb televíziójává válik a legfiatalabb korosztály körében.

Útjára indul hamarosan a Mozi+, amely a PRO4 csatorna helyén felturbózott tartalommal és ehhez illeszkedő új arculattal várja a nézőket. A nagy amerikai filmstúdiókkal való hosszútávú szerződéseknek köszönhetően magas színvonalú filmkészletet kínál a nézőknek. Soha nem volt még kábelcsatornán ennyi nagyszabású országos tévépremier, mint amivel a Mozi+ jelentkezik a következő években.

A mai nappal elindult a portfólió-bővítés első szakasza, amelynek keretében a fent felsoroltakon kívül még további csatornák indítását is tervezi a TV2 Csoport, tehát a nézők és a médiapiac szereplői számos meglepetésre számíthatnak a következő hónapokban.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!