2p

A német Henkel KGaA a Gillette tulajdonosától a Procter & Gamble-től (P&G) 420 millió dollárért vásárolt fel három márkát, melyek főleg angolszász területeken népszerűek. A vállalat a lépéssel észak-amerikai pozícióját próbálja meg megerősíteni.

A három márka, a Right Guard, a Soft and Dri és a Dry Idea, főleg az USA-ban népszerű, ahol eladásaiknak 80 százalékát bonyolítják, de komoly piaci szereplő Angliában és Ausztráliában is. A német vállalat a 420 millió dollárt az amerikai testápoló piacon betöltött harmadik helyének megszilárdításának érdekében költötte el. A három brand együttesen évente 275 millió dolláros eladással bír – írta a New York Times.

A Procter & Gamble azért kényszerült az eladásokra, mivel még egy olyan mamut- cégnek is komoly érvágás a Gillette 57 milliárd dolláros felvásárlása, mint a több mint 250 terméket forgalmazó P&G.

A cég európai részlegéről

A vállalat háztartási tisztítószerei is közkedveltek

Mindeközben a vállalat közép-kelet-európai érdekeltsége, a

Henkel CEE

bejelentette, hogy minden idők legsikeresebb évét zárta tavaly. A 30 közép-kelet-európai országban 20 termelő üzemmel és 7543 dolgozóval működő vállalat árbevétele 17,7 százalékkal 1,346 milliárd euróra nőtt tavaly 2004-hez képest, az üzemi eredmény 123,2 millió euróról 175 millióra emelkedett. Az árbevételre vetített haszonkulcs 13 százalékra javult. A társaság 2008-ban tervezi elérni a 2 milliárd eurós árbevételt, s 2010-ben 2,5 milliárdos forgalmat tervez a térségben – írta korábban az mfor.hu.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!