Jóllehet, a zsolnai autógyár 250 kilométernyire esik Pozsonytól, a Kia menedzserei mégis a fővárosban, pontosabban annak igen felkapott övezetében kívánnak lakni, de a számukra létesítendő légi hídnak köszönhetően reggelente a kisrepülőikkel gyorsabban jutnak majd el zsolnai irodáikba, mint az ugyanott lakók gépkocsijukkal vagy a tömegközlekedési eszközökkel Pozsonyban lévő irodáikba.
A luxusnegyed villái természetesen csak a legfelsőbb vezetéshez tartozó alig száz embert szolgálják, a több száz főnyi műszaki középgárda számára Zsolnán épülnek az igen jó, a hazai minőségi szintet meghaladó lakások. Mindez persze csak töredéke annak a rengeteg és hatalmas pénzekben kifejezhető kedvezménycsomagnak, amit a szlovák kormány a gyár megtelepedése érdekében - sok ellenvélemény és nemtetszés kíséretében - áldozott.
A gyárról
A Dél-Koreai Kia autóipari csoportnak a szlovákiai Zsolnán lévő gyárában májusban megkezdődött a próbaüzem. A tervek szerint az év végén indul be a három Kia-modell sorozatgyártása. A gyártó kapacitást 2009-ig fokozatosan bővítik, évi 300 ezerre. Az üzem 3000 embernek ad munkát, a beszállítókkal együtt 10 ezernek. A zsolnai gyár megépítésével párhuzamosan a dél-koreai csoport Frankfurtban új európai értékesítési központot hoz létre, amit várhatóan 2007-ben nyitnak meg. A csoport tervei szerint a nyári párizsi autószalonon fogják bemutatni azt a speciálisan az európai piac számára kifejlesztett modellt, ami egyelőre az ED névre hallgat, és valószínűleg Zsolnán fogják gyártani.