Az ideiglenes vezetőfülke elbontásával a vonat szélvédőjén keresztül különleges rálátás nyílik a metróalagútra, és a befogadóképesség is növekedett kismértékben - olvasható a közleményben.
A vezetőpult és az azon található kezelőszervek - a jelenlegi állapotnak megfelelően - megmaradtak, de azokat egy zárható fedél takarja. A vezetőfülkék elbontása folyamatosan történik, ennek eredményeképpen várhatóan az év végéig az utolsó, vezetőfülke nélküli szerelvény is forgalomba áll majd.
Ilyen volt a 4-es metró az indulás előtt
Közölték, a szakvélemények, illetve a nemzetközi tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy az automata üzemmód - a többi között az emberi mulasztás lehetőségének kizárásával - lényegesen biztonságosabb a hagyományos vonatvezérlésnél. Nem véletlen tehát, hogy a világ és Európa számos nagyvárosában üzemel már automata metró, az utasok legnagyobb megelégedésére.
MTI