1p

Forgalomba állt a vezetőfülke nélkül közlekedő első szerelvény csütörtökön a 4-es metróvonalon - közölte a BKV Zrt.

Az ideiglenes vezetőfülke elbontásával a vonat szélvédőjén keresztül különleges rálátás nyílik a metróalagútra, és a befogadóképesség is növekedett kismértékben - olvasható a közleményben.

A vezetőpult és az azon található kezelőszervek - a jelenlegi állapotnak megfelelően - megmaradtak, de azokat egy zárható fedél takarja. A vezetőfülkék elbontása folyamatosan történik, ennek eredményeképpen várhatóan az év végéig az utolsó, vezetőfülke nélküli szerelvény is forgalomba áll majd.

Ilyen volt a 4-es metró az indulás előtt

Közölték, a szakvélemények, illetve a nemzetközi tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy az automata üzemmód - a többi között az emberi mulasztás lehetőségének kizárásával - lényegesen biztonságosabb a hagyományos vonatvezérlésnél. Nem véletlen tehát, hogy a világ és Európa számos nagyvárosában üzemel már automata metró, az utasok legnagyobb megelégedésére.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!