Az új, észak-déli vasútvonalat a felső-ausztriai Summerau és a steiermarki Spielfeld között kívánják magántőke bevonásával megépíteni. A projekt három éves előkészületi szakasza nemrég a végéhez ért, így minden készen áll arra, hogy konkrét lépések történjenek, jelentették be egy tegnapi sajtóértekezleten. A terv jövő héten kerül az osztrák illetékes minisztérium elé.
Amennyiben az rábólint arra, akkor pályázatokat írnak ki a tervezésre, a megvalósításra és a finanszírozásra is. Az első "kapavágásra" 2005-ben kerülne sor, két-három éven belül pedig már teljes gőzzel folynának a munkálatok. A tervek szerint az új szakaszt tíz év múlva adnák át, az összköltség előzetes becslések szerint mintegy 660 millió euróra fog rúgni.
Ausztriában első alkalommal fordul elő, hogy a PPP (Private public partnership) finanszírozási modell segítségével építenek vasútvonalat, azaz a projekt az állam és a gazdasági magánszektor kooperálásával valósul meg.
Ludwig Scharinger, a felső-ausztriai Raiffeisen Landesbank vezetője szerint a modell segítségével 20 százalékkal csökkennek a költségek, Rudolf Trauner, a felső-ausztriai gazdasági kamara elnöke pedig azt emelte ki, hogy így lényegesen rövidebb idő alatt realizálódhatnak az elképzelések.
A fent említett szakaszon "kétsávossá" bővítenék ki a jelenleg csupán egy sínpárral rendelkező szakaszt, így 2-3 órával csökkenne a menetidő is, írja a Die Presse.
(Menedzsment Fórum)
Magánpénzből épülne vasút Ausztriában
Magánpénzből kívánja bővíteni hálózatát az osztrák vasút (OBB). A Steiermark és Felső-Ausztria közötti, 660 millió összköltségű építkezés a tervek szerint jövőre kezdődik és 10 évig fog tartani.