Danyi József, a főiskola rektora elmondta: a csaknem 2000 négyzetméteres új intézet, amelyet korszerű műhelyekkel és laborokkal szerelnek fel, nemcsak az oktatás, hanem a járműipari kutatás-fejlesztés bázisa is lesz. Az alagsorral együtt háromszintes épületben a többi között helyet kapnak olyan, a modern járműtechnikai oktatásban és kutatásban elengedhetetlen eszközök, mint amilyen a dinamikus motorfékpad, a teljes jármű hajtására és fékezésére alkalmas próbapad, valamint gépkocsialrendszerek vizsgáló és mérő berendezései.
Az intézetben kialakítanak a mechatronikai komponensek vizsgálatára alkalmas környezetállósági, járműelektronikai és a régióban egyedülállóan egy teljes járműfényező laboratóriumot is.
Az új épület lesz a bázisa a 2012 szeptemberében induló járműmérnöki képzésnek, a tervek szerint decemberben már a kész tanszék avatóját lehet megünnepelni. A Kecskeméti Főiskolán 2012 szeptemberében - a felsőoktatásban az országban elsőként - a járműmérnöki alapszakon beindul a gyakorlatorientált, duális típusú képzés.
Ulrich Jäger, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. személyzeti igazgatója köszöntőjében elmondta: a főiskolán a Mercedes-Benz és a Knorr-Bremse összefogásával szeptemberben 26 hallgató kezdheti meg tanulmányait. Célként fogalmazta meg, hogy Kecskemét Európa és Magyarország egyik meghatározó autóipari központja legyen.
Az "Autóipari szakemberképzés infrastruktúrájának fejlesztése a Kecskeméti Főiskolán" című projekt az Európai Unió támogatásával és az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.
MTI