
A Business for Diplomatic Action (Diplomáciai lépések az üzleti életben) című kiadvány 16 olyan üzleti tippet fogalmaz meg, amit az európai üzleti útra induló közép- és felsővezetőknek meg kellene szívlelniük. A könyv főként arra inti a tengerentúli vezetőket, hogy mondanivalójukat halkabban és lassabban adják beszélgetőtársuk tudtára és legalább annyi figyelmet szenteljenek a másik félre, mint amennyit beszélnek. A kiadvány megállapítása szerint az amerikaiakról gyakran alakul ki az a kép, hogy hangosak és arrogánsak, ám ezek a sztereotípiák könnyen orvosolhatók, írja a BBC.
A követendő tanácsok közt szerepel, hogy lehetnek ugyan büszkék nemzetiségükre az üzletemberek, ám ennek nem fontos mindig hangot adni. A könyv nem hagyja figyelmen kívül az öltözködési szabályokat sem: "Öltözz az alkalomhoz illően, levetkőzni mindig könnyebb!"
A négy oldalas kiadvány alapítója a DDB reklámügynökség elnöke, Keith Reinhard. A vezető elmondta, a könyvecske egy 96 országban zajlott kutatás eredménye, amely rámutatott, hogy sokkal tisztelettudóbbnak kellene lenniük az amerikai üzletembereknek vendéglátóikkal és a meglátogatott országgal szemben. Leginkább a német vezetők találták idegesítőnek az amerikaiak viselkedését, de Új-Zélandon sem fogadták szívesen a "hangos amerikaiakat".
"Miközben büszkék vagyunk rá, hogy felnőttként is megőriztük fiatalkori lelkesedésünket és optimizmusunkat, a külvilág mindezt úgy értékeli, hogy más kultúrákat nem ismerő, arrogáns nemzet vagyunk" - fogalmazott Reinhard.