A játékfejlesztő közleménye szerint a befektető Andó Sándor társbefektetővel közösen tőkeemeléssel hajtotta végre a tranzakciót, a cég tőkéje így a duplájára nőtt.
A fejlesztő cég legismertebb magyarországi játéka a Honfoglaló, míg nemzetközi színtéren a Facebookra fejlesztett stratégiai kvízjátéka, a Triviador vált népszerűvé.
A közlemény idézi Tóth Zoltánt, a Euroventures igazgatóját, aki szerint a tőkebefektetés célja a játék nemzetközi terjeszkedésének elősegítése, illetve új játékok bevezetése.
Bihari Attila, a THX Games igazgatóságának elnöke elmondta: a Triviador oldalát alig több mint egy hónappal az indulást követően már 150-nél is több országból, havi 200.000 felhasználó látogatja. Hozzátette, hogy a Facebook több mint 750 milliós felhasználói bázisa óriási növekedési potenciált jelent a játék számára, amely jelenleg a hetedik helyen áll a közösségi oldalon futó kvízjátékok népszerűségi listáján.
A THX Gamesnak mintegy 20 ember dolgozik, a cégnek nincs lezárt üzleti éve.
A társaság üzleti modellje úgynevezett mikrotranzakciós modell, ami azt jelenti, hogy a játék ingyenes, de vannak extra szolgáltatások, lehetőségek, amelyeket meg lehet vásárolni kis összegekért. Mivel ezek valóban kis összegek, ezért hívják mikrotranzakciós modellnek.
A Euroventures Kockázati Tőkealap Kezelő Zrt. Közép-Kelet-Európa független kockázati tőkebefektetője. A cég 2009 óta kezeli az európai uniós Jeremie-program részeként létrejött Euroventures IV társbefektetési alapot (CIF), mely a Svájci-Magyar Együttműködési Program hozzájárulásával 7,1 milliárd forintra bővült. A Euroventures IV alap célja magyar közép- és kisvállalkozások - társbefektetők bevonásával történő - tőkefinanszírozása. Az alap futamideje 10 év, a befektetési periódus 2013. december 31-ig tart. A THX Games az Euroventures IV harmadik befektetése volt.
MTI