
A szervezet egyúttal dicsérte a többi EU-tagállamot a határidő teljesítéséért, de jelezte, hogy a rendszernek még a gyakorlatban is működőképesnek kell bizonyulnia. Hétfőtől megbüntethetik azon szállítójárművek vezetőit, amelyek nem rendelkeznek működőképes tachográffal, menetíró készülékkel - derül ki a közleményből.
Ciprus, Málta, Görögország, Portugália, Szlovákia, Szlovénia és Magyarország van lemaradásban az IRU szerint, de ezek közül az utóbbi négy már júniusra utolérheti a többi tagállamot. Görögországban a szervezet megítélése szerint esetleg csak a jövő év elejére tudják teljesíteni az előírást.
A május elsejétől érvényes szabályozás, amely szerint csak digitális tachográffal ellátott kamionokat lehet forgalomba állítani az Európai Unióban, megbolydította a hazai piacot. Vélhetően ennek köszönhető, hogy az első negyedévben 22 százalékkal több 15 tonnánál nagyobb össztömegű teherautó kelt el Magyarországon, mint egy évvel korábban.