Így hamarabb elfogyhat a még olcsóbb euróért tavaly beszerzett és nagy kedvezményekkel kínált magyar készlet, az idei árfolyamon érkező kocsik viszont magasabb árszintjük miatt nem lesznek kelendők.
A már több országban bevezetett, a legfeljebb 1600 köbcentis autók vásárlását ösztönző program miatt elfogytak a kiskocsik a helyi piacokon, és február eleje óta francia, német, osztrák, olasz, sőt belga kereskedők vásárolják fel a magyarországi készletet.
Az utóbbi hetekben jelentősen meggyengült forint igen előnyössé teszi a magyarországi bevásárlást, de emellett az is segíti a külföldi kereskedőket, hogy hozzánk olcsón szállítanak a gyárak. A járműipari csoportok ugyanis arra törekednek, hogy a különböző piacokon a fogyasztói ár nagyjából azonos legyen, ezért azok az országok, ahol különösen magas az adószint, alacsonyabb gyári áron kapják a kocsikat, írja a Világgazdaság.