3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hetente kilencven járat köti össze az idei főszezonban Magyarországot Észak-Európa nagyvárosaival, amelyekért egyre élesebb a verseny a fapadosok és a Malév között. Mfor.hu körkép.

Északi összetett (Mfor-montázs)

Az idei főszezonban minden eddiginél több légi járat közlekedik majd Magyarország és Észak-Európa között: a régió nagyvárosaiból hét légitársaság több mint kilencven járatot indít hetente.

Koppenhágából Sármellékre

Májustól a MALÉV Sármellékre szállít utasokat Koppenhágából, valamint felújítja oslói járatát. Az izlandi tulajdonban lévő és Dániában székelő Sterling további közvetlen járatokat indít Budapestre, így Koppenhága mellett most már Helsinkiből és Stockholmból is el lehet jutni általuk Magyarországra.

Emellett már a Baltikummal is direkt kapcsolat áll fenn: a svéd SAS tulajdonában lévő, lettországi székhelyű Air Baltic légitársaság Litvánia fővárosát, Vilniust köti össze Budapesttel hetente két járattal. A norvég fapados, a Norwegian Air Shuttle pedig naponta indít gépeket a magyar fővárosba Oslóból.

Élesedő verseny

"Nagy a verseny a légitársaságok között Észak-Európában" - mondta lapunknak Székely György, a Magyar Turizmus Rt. északi régiójának vezetője. "A liberalizált piacon hódítanak a fapadosok, akik lenyomott áraikkal új utazóközönséget értek el. Ma már a fiatalabbak is meg tudják fizetni a repülőjegyeket" - tette hozzá.

Hasonlóan vélekedett lapunknak a SkyEurope diszkont légitársaság magyarországi vezérigazgatója. Borsos György szerint a kapacitásbővüléssel jelenleg mindenki jól jár. "Skandinávia szerencsére több desztinációt jelent, így a piaci potenciál szinte korlátlan" - mondta az igazgató. "Az új járatok remélhetőleg bővítik az utazók körét, hiszen ma már szinte bárki átruccanhat egy hétvégére is Magyarországra."

Borsos György ugyanakkor elképzelhetőnek tartja, hogy egy ideig túlkapacitás is felléphet a piacon, ami további árcsökkenéshez vezet.

Malév: van igény az új járatokra

Az északi városokban megtelepedett diszkont légitársaságok a Malévnak is kihívást jelentenek. A magyar légitársaság illetékese lapunknak elmondta: a konkurencia és a kemény verseny ellenére sikeresek a Malév járatai. Ahhoz azonban, hogy hosszútávon is az északi piacon tudjanak maradni, fejlesztésekre van szükség. Ez indokolta a Koppenhága-Sármellék és az oslói járat beindítását.

A Malév egyébként a stuttgarti és a berlini járatokkal együtt hetente háromszor szállít majd utasokat Sármellékre, akárcsak a májusban induló Ryanair. A magyar légitársaság szerint az új északi járatokra nagy az igény, miután a dán, a norvég, a finn és a svéd turisták körében egyre népszerűbb hazánk, amelyet elsősorban éghajlata, gyógyfürdői és kitűnő konyhája miatt kedvelnek.

Kiss Gergely Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!