A teljes reklámpiacból 1-2 százalékkal részesedő internet várhatóan közel 10 százalékot érhet el
 négy-öt éven belül.
 
 Magyarországon még nem érvényesül, és várhatóan néhány évig nem is fog a nyugati országokban
 bekövetkezett visszaesés az internetes reklámköltések terén -- mondta Csizmadia Csaba, a Dotkom
 nevű internetes cég vezetője. Folyamatosan, szinte exponenciálisan növekednek itthon a
 reklámköltések: tavaly az első hat hónapban 110 millió forint értékben hirdettek, 2000 első fél
 évében 600 millióért. Sok tartaléka van még a bővülésnek, mert a számítógépek és az internetezés
 Magyarországon nem terjedt el annyira, mint Nyugaton, így ahogyan nő az internetezők száma, úgy
 bővül az elérhető potenciális fogyasztók tábora is. Az internetes célközönség vonzó a reklámozók
 számára: zömmel fiatal, fizetőképes, magas végzettségű felhasználók -- mondja Csizmadia Csaba. A
 reklámozókat elriaszthatja, hogy nem teljesen megoldott a honlapok látogatottságának mérése, erre
 nincs egységes szabvány. A látogatottsági mutatók nem elég pontosak és a szolgáltatótól sem
 teljesen függetlenek. A látogatókat regisztráló logfájlok a weboldalnak otthont adó webszerveren
 találhatók, amit a működtető cég kihasználhat, a valóságosnál nagyobb forgalmat mutatva ki. Jövőre
 várhatóan kiforr a megfelelő megoldás -- mondta Csizmadia Csaba.
 
 Ez azért is fontos, mert az ügynökségek némiképp bizalmatlanok az eredményekkel. Jelenleg három
 cég foglalkozik on-line-mérésekkel: az AGB Hungary, a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség és
 a Medián Webaudit. Becslések szerint az idén több mint 1,5 milliárd forintot költenek
 on-line-reklámra, ami a teljes mért reklámpiac 1-2 százaléka; jövőre 3-4 milliárdot várnak. A
 következő 3-5 évben aztán a növekedés beáll a többi médiaágazat hirdetési trendjébe. Az internet
 részesedése a teljes reklámpiacból nem fogja elérni a 10 százalékot.
Manipulálható látogatottság
Még nem teljesen megoldott az internetes honlapok látogatottságának hiteles és pontos mérése, ezért a dinamikusan növekvő magyar reklámköltések ellenére a hirdetők jó része ódzkodik az internettől.
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                
												
												
												
												
												
												
												
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                