A K&H Bank, az MKB Bank és az OTP Bank február eleji legfrissebb adatközlése szerint mintegy 120 ezer munkavállaló igényelt SZÉP Kártyát, a kibocsátók országszerte már több mint 9400 szállásadó- és vendéglátóhellyel kötöttek szerződést az elfogadásról. Az elektronikus kártya népszerűségét alátámasztja a Nemzeti Üdülési Szolgálat és a három pénzintézet által rendelt friss piackutatás is, melynek eredményei szerint a megkérdezett munkavállalók háromnegyede szívesen élne az új cafeteria rendszer által nyújtott előnyökkel, és igényelne SZÉP Kártyát munkáltatójánál.
A megkérdezettek szinte mindegyike, pontosabban 95 százalékuk hallott már a cafeteria rendszer változásáról. A Széchenyi Pihenőkártyával, azaz a SZÉP Kártyával kapcsolatos alapvető tudnivalókat a megkérdezett alkalmazottak mintegy fele (51 százalék) ismerte, az említett felhasználási területek között a meleg étkezés, a rekreáció és a turisztikai szolgáltatások szinte azonos arányban fordultak elő. A SZÉP Kártya használata minden bizonnyal nem okoz majd nehézséget, hiszen a felmérés azt is kimutatta, hogy a megkérdezettek döntő többsége (78,7 százalék) rendelkezik már bankkártyával, amelyet nem csak készpénzfelvételre, hanem vásárlásra is használ.
A kártyát igénylő munkavállalók száma február elejére már a 120 ezer főt is elérte. Őket a kutatási eredmények szerint elsősorban a biztonságos és egyszerű használat (a biztonságot a válaszadók 76,8 százaléka, elsősorban a nők és a fővárosiak tartották fontosnak), a letilthatóság és a kényelmi szempontok győzték meg. A legfontosabb termékelőnyök között említették (80 százalék), hogy kártyával a vásárlások során nem kell túlkölteni. Az internetes fizetés lehetőségét (főleg a fiatal hölgyek) és azt, hogy az eddigi különböző fajta utalványok helyett elég egy kártyát maguknál tartaniuk, szintén fontosnak tartották a válaszadók.
Mindez a Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft., valamint a kártyakibocsájtó pénzintézetek (K&H, MKB, OTP) megbízásából készített, 500 főt érintő, reprezentatív telefonos közvélemény-kutatásból derült ki. Az adatok felvételére január második és harmadik hetében került sor. A kutatás célja az volt, hogy megvizsgálja, mennyire tájékozott a lakosság a cafeteria rendszer változásaival kapcsolatban, a felmérést a városban élő 30 és 50 év közötti munkavállalók körében végezték.
A SZÉP Kártya bevezetésével tehát mindenki jól jár: a munkavállalók praktikus fizetőeszközhöz jutottak, a munkáltatók megszabadultak az adminisztráció egy részétől, az elfogadóhelyek pedig gyorsabban jutnak hozzá a pénzükhöz, miközben a korábbiaknál jóval kisebb (maximum 1,5 százalék) forgalom-arányos jutalékot fizetnek a kibocsájtó bankok számára. A rendszer további előnye lehet, hogy a lakossági vásárlások során csökken a készpénzhasználat aránya az olcsóbb és kényelmesebb kártyás fizetés javára. Összességében – a Magyar Nemzeti Bank korábbi számításai szerint – évi százmilliárd forintot is meg lehetne takarítani, ha a kártyás fizetésekben elérnénk az átlagos európai szintet.
mfor.hu