3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A legfrissebb adatok szerint 120 ezren igényelték a SZÉP-kártyát, a kibocsátók pedig több mint 9400 elfogadóhellyel kötöttek szerződést.

A K&H Bank, az MKB Bank és az OTP Bank február eleji legfrissebb adatközlése szerint mintegy 120 ezer munkavállaló igényelt SZÉP Kártyát, a kibocsátók országszerte már több mint 9400 szállásadó- és vendéglátóhellyel kötöttek szerződést az elfogadásról. Az elektronikus kártya népszerűségét alátámasztja a Nemzeti Üdülési Szolgálat és a három pénzintézet által rendelt friss piackutatás is, melynek eredményei szerint a megkérdezett munkavállalók háromnegyede szívesen élne az új cafeteria rendszer által nyújtott előnyökkel, és igényelne SZÉP Kártyát munkáltatójánál.

A megkérdezettek szinte mindegyike, pontosabban 95 százalékuk hallott már a cafeteria rendszer változásáról. A Széchenyi Pihenőkártyával, azaz a SZÉP Kártyával kapcsolatos alapvető tudnivalókat a megkérdezett alkalmazottak mintegy fele (51 százalék) ismerte, az említett felhasználási területek között a meleg étkezés, a rekreáció és a turisztikai szolgáltatások szinte azonos arányban fordultak elő. A SZÉP Kártya használata minden bizonnyal nem okoz majd nehézséget, hiszen a felmérés azt is kimutatta, hogy a megkérdezettek döntő többsége (78,7 százalék) rendelkezik már bankkártyával, amelyet nem csak készpénzfelvételre, hanem vásárlásra is használ.

A kártyát igénylő munkavállalók száma február elejére már a 120 ezer főt is elérte. Őket a kutatási eredmények szerint elsősorban a biztonságos és egyszerű használat (a biztonságot a válaszadók 76,8 százaléka, elsősorban a nők és a fővárosiak tartották fontosnak), a letilthatóság és a kényelmi szempontok győzték meg. A legfontosabb termékelőnyök között említették (80 százalék), hogy kártyával a vásárlások során nem kell túlkölteni. Az internetes fizetés lehetőségét (főleg a fiatal hölgyek) és azt, hogy az eddigi különböző fajta utalványok helyett elég egy kártyát maguknál tartaniuk, szintén fontosnak tartották a válaszadók.

Mindez a Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft., valamint a kártyakibocsájtó pénzintézetek (K&H, MKB, OTP) megbízásából készített, 500 főt érintő, reprezentatív telefonos közvélemény-kutatásból derült ki. Az adatok felvételére január második és harmadik hetében került sor. A kutatás célja az volt, hogy megvizsgálja, mennyire tájékozott a lakosság a cafeteria rendszer változásaival kapcsolatban, a felmérést a városban élő 30 és 50 év közötti munkavállalók körében végezték.

A SZÉP Kártya bevezetésével tehát mindenki jól jár: a munkavállalók praktikus fizetőeszközhöz jutottak, a munkáltatók megszabadultak az adminisztráció egy részétől, az elfogadóhelyek pedig gyorsabban jutnak hozzá a pénzükhöz, miközben a korábbiaknál jóval kisebb (maximum 1,5 százalék) forgalom-arányos jutalékot fizetnek a kibocsájtó bankok számára. A rendszer további előnye lehet, hogy a lakossági vásárlások során csökken a készpénzhasználat aránya az olcsóbb és kényelmesebb kártyás fizetés javára. Összességében – a Magyar Nemzeti Bank korábbi számításai szerint – évi százmilliárd forintot is meg lehetne takarítani, ha a kártyás fizetésekben elérnénk az átlagos európai szintet.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!