3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Folyamatosan ott függ Damoklész kardja a rendkívül nehéz anyagi helyzetben lévő SkyEurope felett, írja szombati számában a Die Presse. A magyar fapados piacot sokáig a Wizz Airrel együtt vezető pozsonyi székhelyű légitársaság éppen egy éve vonult ki Ferihegyről veszteségei csökkentése érdekében, de úgy látszik, ez sem segített rajta.

Az osztrák nemzeti légitársaság (AUA) azonnali hatállyal beszüntette a SkyEurope gépeinek karbantartását, mivel a fapados légitársaság nem tartja be a fizetési határidőket, mondta el az osztrák lapnak Alfred Ötsch, az AUA egyik vezetője.

Az újság értesülései szerint ezen a héten a SkyEurope gépeinek üzemanyag-ellátása is akadozott a bécsi repülőtéren: az üzemanyagot szállító cég csak azután volt hajlandó feltankolni a repülőket, hogy a légitársaság átutalta számlájára a vételárat.

Jelképes áron lehet a Yorké a SkyEurope

Ezzel párhuzamosan nagy átalakulások várhatók a társaság tulajdonosi szerkezetében: a jelenleg a cég mintegy harminc százalékát birtokló amerikai York hedge fund teljes egészében meg kívánja szerezni a SkyEurope-ot – egy eurós áron. Erről elvileg a társaság november 10-i rendkívüli közgyűlésén születhet döntés.

Az még kérdéses, sikerül-e megszereznie a Yorknak a közgyűlésen a terv jóváhagyásához szükséges háromnegyedes többséget. A jelképes ár ellen a kisrészvényesek mellett az egyik nagyrészvényes, Alon Shklarek is tiltakozását fejezte ki – annál is inkább, mivel a cég részvényárfolyamának zuhanása miatt már eddig is sok pénzt vesztettek.

Az újság által megkérdezett iparági szakértő úgy véli, a SkyEurope-jeggyel rendelkező utasok egyelőre csak reménykedhetnek abban, hogy a cég helyzete jobbra fog fordulni. A lap szerint egyébként a SkyEurope Holding a jövőben a Phaethon Holding nevet veheti majd fel.

Mint ismert, a sokáig a magyar fapados piac egyik éllovasának számító SkyEurope tavaly ősszel vonult ki Ferihegyről veszteségeinek csökkentése érdekében.

45 millió eurós mínusz

"Hosszan tartó elemzések után döntöttünk arról, hogy a hosszútávú eredményesség érdekében Szlovákia, Csehország és Bécs köré fonjuk üzemelésünket. Ezek a piacok gyorsan növekednek, az üzleti és szabadidős utasok aránya kedvező, a gazdaság egészséges ütemben nő és jóval kisebb a szezonalitás, mint Krakkóban vagy Budapesten" - magyarázta akkor a döntés hátterét Jason Bitter, a társaság vezérigazgatója. Bár a SkyEurope ezután rövid időre, egy célpont erejéig visszatért Budapestre, jelenleg egyetlen járatot sem közlekedtet a magyar fővárosból. 

A társaság veszteségei azóta a járathálózat racionalizálása ellenére is tovább emelkedtek: a 2008-as üzleti év első három negyedévében összesen 45,4 millió euró veszteséget volt kénytelen elkönyvelni a cég, ami növekedést jelez az egy évvel korábbi 37,6 millió eurós mínuszhoz képest.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!