Az osztrák nemzeti légitársaság (AUA) azonnali hatállyal beszüntette a SkyEurope gépeinek karbantartását, mivel a fapados légitársaság nem tartja be a fizetési határidőket, mondta el az osztrák lapnak Alfred Ötsch, az AUA egyik vezetője.
Az újság értesülései szerint ezen a héten a SkyEurope gépeinek üzemanyag-ellátása is akadozott a bécsi repülőtéren: az üzemanyagot szállító cég csak azután volt hajlandó feltankolni a repülőket, hogy a légitársaság átutalta számlájára a vételárat.
Jelképes áron lehet a Yorké a SkyEurope
Ezzel párhuzamosan nagy átalakulások várhatók a társaság tulajdonosi szerkezetében: a jelenleg a cég mintegy harminc százalékát birtokló amerikai York hedge fund teljes egészében meg kívánja szerezni a SkyEurope-ot – egy eurós áron. Erről elvileg a társaság november 10-i rendkívüli közgyűlésén születhet döntés.
Az még kérdéses, sikerül-e megszereznie a Yorknak a közgyűlésen a terv jóváhagyásához szükséges háromnegyedes többséget. A jelképes ár ellen a kisrészvényesek mellett az egyik nagyrészvényes, Alon Shklarek is tiltakozását fejezte ki – annál is inkább, mivel a cég részvényárfolyamának zuhanása miatt már eddig is sok pénzt vesztettek.
Az újság által megkérdezett iparági szakértő úgy véli, a SkyEurope-jeggyel rendelkező utasok egyelőre csak reménykedhetnek abban, hogy a cég helyzete jobbra fog fordulni. A lap szerint egyébként a SkyEurope Holding a jövőben a Phaethon Holding nevet veheti majd fel.
Mint ismert, a sokáig a magyar fapados piac egyik éllovasának számító SkyEurope tavaly ősszel vonult ki Ferihegyről veszteségeinek csökkentése érdekében.
45 millió eurós mínusz
"Hosszan tartó elemzések után döntöttünk arról, hogy a hosszútávú eredményesség érdekében Szlovákia, Csehország és Bécs köré fonjuk üzemelésünket. Ezek a piacok gyorsan növekednek, az üzleti és szabadidős utasok aránya kedvező, a gazdaság egészséges ütemben nő és jóval kisebb a szezonalitás, mint Krakkóban vagy Budapesten" - magyarázta akkor a döntés hátterét Jason Bitter, a társaság vezérigazgatója. Bár a SkyEurope ezután rövid időre, egy célpont erejéig visszatért Budapestre, jelenleg egyetlen járatot sem közlekedtet a magyar fővárosból.
A társaság veszteségei azóta a járathálózat racionalizálása ellenére is tovább emelkedtek: a 2008-as üzleti év első három negyedévében összesen 45,4 millió euró veszteséget volt kénytelen elkönyvelni a cég, ami növekedést jelez az egy évvel korábbi 37,6 millió eurós mínuszhoz képest.
Menedzsment Fórum