3p

Az európai szélessávú internet-előfizetések száma az elmúlt egy év során ugrásszerűen emelkedett. Egy aktuális tanulmány azt is kimutatta, az új multimédiás lehetőségek miatt számottevően csökken a tévénézésre fordított idő.

A BBC News Online cikkében elsőként a Nielsen/NetRatings felmérésének adatait idézi, melyek szerint az egy évvel ezelőtti 34 millió szélessávú internetezőből mostanra 54 millió lett - ez 60 százalékos növekedést jelent, de ugyanez az arány Olaszországra vetítve már 120 százalékos. A teljes európai internetes populáció pedig eléri a százmilliót, ami a tavalyi évhez képest 12 százalékkal magasabb szám. A növekedés sokban köszönhető az egyre alacsonyabb előfizetési díjaknak és a szélessávú csomagok nagyobb választékának, áll a felmérésben.
[ajanlo=87][igazitas=left/]
"Tizenkét hónappal ezelőtt a szélessávú előfizetők mindössze a felhasználók egyharmadát tették ki Európában, most pedig számuk meghaladja az 50 százalékot, és folyamatosan növekszik” – mondja Gabrielle Prior, a Nielsen/NetRatings elemzője. - "Ahogy a nagy sebességű kapcsolat terjed, a weboldalaknak is szükséges alkalmazkodniuk, bővíteniük és frissíteniük kell tartalmaikat, hogy továbbra is vonzzák a látogatókat, régieket és újakat egyaránt.”

Az internet növekvő népszerűsége egyben azt is jelenti, hogy sokan a tévénéző fotelt is otthagyják az online kapcsolat kedvéért, teszik hozzá a Jupiter Research elemzői. A cég saját kutatásaiban megállapította, hogy az internet felhasználóinak negyede tölt kevesebb időt a televízió és többet a számítógép előtt. A szélessávú előfizetőknek pedig 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy már nem néz annyit tévét. A gyors böngészés, a zenék és filmek letöltésének lehetősége, valamint az online játékok ugyanis egyértelműen átalakítják az emberek szabadidős szokásait.

A televízió domináns szerepe leginkább Nagy-Britanniában, Franciaországban és Spanyolországban került veszélybe, áll a kutatási jelentésben. A dokumentum azt is kifejti, hogy a tévétársaságok az elkövetkező három évben kemény küzdelmek árán őrizhetik csak meg elsőségüket, hiszen 2009-re a becslések szerint már a háztartások 37 százaléka rendelkezik majd szélessávú hozzáféréssel. "Évről évre azt látjuk, hogy eltolódnak a hangsúlyok az európai médiafogyasztás terén, ez pedig nagy hatással van a televíziók, rádiók és újságok jövőjére” – magyarázza a Jupiter elemzője, Olivier Beauvillian.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!