A skinheadek kedvelt márkája, a Lonsdale próbál szabadulni náci-imázsától: a közelmúltban több, szélsőjobboldali szcénához tartozó céggel is szerződést bontott. Az imázsváltást a bőrfejűek erős nemtetszéssel fogadták.
A brit sportruházati cég már eddig sem volt túlzottan boldog attól, hogy szélsőjobboldaliak kétes értékű ingyenreklámmal "ajándékozták meg" felvonulásaik alkalmával. A termékek németországi forgalmazásával megbízott Punch új marketingkampányának részeként felbontotta 14, a szélsőjobboldaliak holdudvarába tartozó vállalattal futó szerződését, s ezzel jelezte: elhatárolódik a fasiszta eszméket hirdető fiataloktól, számol be a Mitteldeutsche Zeitung.
A Lonsdale egyébként a közelmúltban már több lépést tett imázsának javítása érdekében: egy afrikai futballcsapat szponzorává lépett elő, a csapat tagjai pedig "Lonsdale loves all colours", azaz "A Lonsdale szereti a sokszínűséget" szlogenű szerelésben futottak ki a gyepre. A vállalat emellett multikulturális fesztiválokat is támogat, és ingyenpólokat juttat a szélsőjobb elleni kezdeményezeseknek.
A cég amiatt döntött az imázsjavító lépések mellett, mert egy fiatalok körében végzett felmérés kimutatta, hogy a márkát teljes egészében kisajátította a szélsőjobb szcéna. A fordulat a bőrfejűeket is heves reakcióra késztette: egyesek letépték magukról a kapucnis pulóvert és a tiltakozás jeléül nyilvánosan elégették, nyilatkozta a német lapnak Tobias Heupts, a cég németországi marketingvezetője.
Mint ismert, a Lonsdale ruházat eddig azért volt felettébb népszerű a fasiszták körében, mivel a név közepén található NSDA betűsor erőteljesen emlékeztet a náci pártjának nevére, az NSDAP-re, főképp, ha a pulóvert egy nyitott bomberdzseki alatt hordják.
(Menedzsment Fórum)
Már égetik a nácik a Lonsdale-pulóvereket
A skinheadek kedvelt márkája, a Lonsdale próbál szabadulni náci-imázsától: a közelmúltban több, szélsőjobboldali szcénához tartozó céggel is szerződést bontott. Az imázsváltást a bőrfejűek erős nemtetszéssel fogadták.