2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Forrester Research Survey szerint nagy hatást gyakorolnak az ismerősöktől, barátoktól való információk az autóvásárlások esetén, de az autók eladási adatai, valamint az internetes oldalakon található információk ma már nagyobb hatást gyakorolnak a fogyasztókra.

A Forrester Research Survey szerint nagy hatást gyakorolnak az ismerősöktől, barátoktól szerzett információk az autóvásárlások esetén, de az autók eladási adatai, valamint az internetes oldalakon található információk ma már nagyobb hatást gyakorolnak a fogyasztókra.

Az új autót vásárlókra legnagyobb hatással a vásárlási adatok vannak: a válaszadók 74 százaléka válaszolta, hogy befolyásolja döntésében a különböző modellek népszerűségi sorrendje.

Mintegy 68 százalékra gyakorolnak hatást a nem gyártói internetes oldalak, 61 százalékot befolyásolnak a barátoktól szerzett információk. Ennél valamivel kevesebb, 59 százalék veszi figyelembe a gyártók weboldalait az új gépkocsi kiválasztásakor.
Legkisebb hatást az autókereskedők gyakorolják a vásárlókra, 57 százalékuk tekinti fontos információforrásnak az autószalonok munkatársait.

A gyártók a jelek szerint egyelőre nem ismerték fel az internetben rejlő lehetőségeket, és elsősorban a televíziós- és sajtómegjelenésre koncentrálnak. A Ford például mindössze reklámköltése 2-5 százalékát szánja online marketingre.

Mitch Lowe internetes reklámszakember szerint 'tudják, hogy többet kellene költeniük webes reklámra. A következő 3-4 évben az online marketing aránya felmehet 8-12 százalékra.'

Az internetes autóreklámok alacsony aránya annak is köszönhető, hogy a hagyományos formához képest ezt a fajta hirdetést nehezebben mérhetőnek tartják az autógyártó cégek.

Emellett sokat nyom a latban, hogy az autóipar szereplői nehezen szánják rá magukat, hogy átállítsák ügynökségeiket az online hirdetési formákra, mivel ez többletköltséggel járna, derül ki az eMarketerben megjelent kutatás eredményeiből.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!