2p

A tavalyi, nagyjából 10 százalékos forgalomcsökkenés után idén 5 százalékkal csökkent a söreladás, alaposan megviselve a gyártókat. Ráadásul a második félév is tartogathat kellemetlen meglepetéseket, vagyis szükség van az óvatosságra - mondta a Napi Gazdaságnak Michiel Egeler, a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. vezérigazgatója.

A júniusi adatok megdöbbentően rosszak voltak - ebből következtet az igazgató arra, hogy az év további részében is lesznek kiugróan gyenge hónapok. Emiatt a Magyar Sörgyártók Szövetsége is tág intervallumban gondolkodik az idei fogyasztáscsökkenést illetően. A szervezet szerint egész évben 5-10 százalékos visszaesés várható.

A piac 2007-ben volt a csúcsán 7,7 millió hektoliteres értékesítéssel. Akkor a magyar termelést még az exportpozíciók erősödése is húzta, vagyis mindent összevetve a megszorítások első évében a söripar remekelt, amiből az elemzők azt szűrték le, hogy a pesszimista hangulatban a fogyasztók szívesebben nyúlnak a sörhöz, mint más szeszes italhoz. A következő évben azonban megdőlt a prekoncepció, ugyanis 2008. szeptemberre, a gazdasági válság kipattanása előtti hónapra a fogyasztás 8,2 százalékkal esett és a két évvel korábbi szintre zuhant, amit megfejelt a pénzügyi krízis is, így jött össze a 10 százalékos zuhanás. Ezt a hazai gyártók exportja kompenzálni tudta, így a teljes eladáscsökkenés belföldön 7 százalék körül alakult. Mindent összevetve idén a 2005 előtti szintre várják a fogyasztást, vagyis jó esetben is csak 6,8 millió hektoliter értékesítése várható, rossz esetben ez a szám 6,4 millióra csökkenhet, írja a Napi.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!