3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) március 9-ig, a népszavazásig nem tart újabb sztrájkot, ezzel is kifejezve, hogy a február elsején meghirdetett munkabeszüntetés nem politikai célokat szolgál, közölte az érdekképviselet csütörtökön.

Várakozó állásponton (MTI)

A VDSZSZ MTI-nek eljuttatott közleménye szerint az akció kizárólag a kollektív munkaügyi vitákban megfogalmazott követelések elérésére irányul.

Ragaszkodnak a negyedmillióhoz

A szakszervezet a kiszervezés folytán a MÁV Gépészet Zrt., a MÁV Trakció Zrt., valamint a MÁV Start Zrt. munkavállalói részére tíz százalékos alapbérarányos kihelyezési pótlékot követel. A MÁV Start Zrt. esetében ezen felül a 2008. évi bérfejlesztés során legalább 6,9 százalékos alapbéremelésre tart igényt, mivel a munkáltató idáig csupán 2,9, illetve 3,4 százalékos bérfejlesztést volt hajlandó adni a munkavállalóknak. Emellett a VDSZSZ a munkabeszüntetésekben érintett három társaság (MÁV Zrt., MÁV Start Zrt., MÁV Gépészeti Zrt.) munkavállalói számára (ez mintegy 35 ezer vasutast jelent) nettó 250 ezer forint egyszeri kifizetését követeli a MÁV Cargo Zrt. privatizációs bevételéből, miután a vételár majd rendelkezésre áll.

A MÁV viszont továbbra is alaptalannak tartja a követeléseket, mivel azoknak szerinte nincs meg a jogi és a gazdasági feltétele. A vasúttársaság a MÁV Cargo eladásából majdan befolyó összeget csak a vasút fejlesztésére, az utas-szolgáltatások minőségi javítására és a hitelek törlesztésére kívánja fordítani.

Amennyiben március 9-ig sem sikerül egyezségre jutni a munkáltatókkal, a sztrájkot folytatják, teszi hozzá a VDSZSZ közleménye. A legutóbbi hírek szerint a több hete zajló tárgyalásokon az álláspontok egyáltalán nem közeledtek.

Lecsökkent a sztrájkolók száma

Mint ismert, a szakszervezet először február elsején hirdetett sztrájkot, amit aznap délben felfüggesztett, február negyedikén újrakezdett, február 7-én délben ismét megszakított, végül - többszöri halasztás után - február 25-én nulla órakor ismét újraindított, majd még ugyanaznap kilenc órakor felfüggesztett.

A február 25-i akcióban a forgalmistáknak már csak 4,7 (éjjeli műszak), illetve 2,6 százaléka (nappali műszak) vett részt, ami lényegesen kevesebb a február eleji sztrájknapok 9-10 százalékos arányához képest. Ezzel párhuzamosan a közlekedő vonatok aránya is jelentősen nőtt: míg február 1-jén csak 20,5, addig február 25-én már 67 százalékuk (964 személyvonatból 648) járt a munkabeszüntetés idején a MÁV adatai szerint.

A fenti számok alapján a vasúttársaság a február 25-i sztrájkot sikertelennek ítélte. A VDSZSZ illetékese úgy fogalmazott, hogy országszerte változó intenzitással folyt az akció.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!