Ezzel a döntéssel az M5-ös március 12-től bekerül a matricás rendszerbe, amelynek során áremelésre nem kerül sor. Medgyessy Péter elmondta azt is, hogy ezzel egy időben kiírják az M5-ös Szegedig történő meghosszabbítására a pályázatot. Az autópálya-szakasz 2005. december 31-ig épül meg - számolt be az MTI.
A kormánynak január 31-ig kell megegyeznie az M5-öst üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya Rt.-vel az autópálya kivásárlásáról - hangzott el a kormány ülése utáni sajtótájékoztatón. A kabinet azért döntött a kivásárlás mellet, mivel mindeddig nem sikerült megegyezni az autópályát üzemeltető társasággal az együttműködésről, illetve a marticás rendszer bevezetéséről.
Az elmúlt időszakban a fuvarozó szakma és a közúti közlekedési szolgáltatói érdekképviseletek kérték a kormányt, hogy az M5-ös autópályát mielőbb kapcsolják be a matricás rendszerbe, és tartsa fenn a díjak áfa-tartalmának levonhatóságát is. December folyamán a legfontosabb szervezetek, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ), a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (KKVSz), és a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT-Hungary) levélben fordult a miniszterelnökhöz, és a szakma versenyképességének érdekeire hivatkozva tolmácsolták kérésüket a kormányzat felé.
Kapcsolódó anyag
Emelkedő díjak az M5-ösön
Olcsóbb autópályadíjért lobbyznak a fuvarozók
Márciustól matricás az M5-ös
Az M5-ös autópályát kezelő AKA Rt. részvényeit kormánydöntés értelmében az állam január 31-ig megvásárolja. Erre a Postabank privatizációjából származó bevétel ad lehetőséget - jelentette be Medgyessy Péter miniszterelnök.