Németországban az év első nyolc hónapjában 30 millió euró bevételt hoztak a fehér fogakat ígérő fogkrémek, ami ötszörös növekedést jelent [ajanlo=73][igazitas=left/] a 2003-as év megegyező időszakához képest, számol be az AC Nielsen piackutató-intézet statisztikájára hivatkozva a DPA hírügynökség.
A legnagyobb gyártóknak komoly kihívást jelentenek a diszkont-áruházak, amelyek olcsó termékeikkel már minden második fogyasztót maguk mellé állítottak. Előbbiek ezért hatalmas összegeket fektetnek produktumaik ismertté tételébe: szakértők szerint míg sokáig a fogkrémek egészségügyi előnyeit hangsúlyozó hirdetések voltak túlsúlyban, addig mostanában az esztétikus élményt, a csillogóan fehér fogakat helyezik előtérbe a reklámok.
A gyártók emellett az új termékek kutatása során látványos, nagy figyelmet kiváltó akciókkal is próbálják bizonyítani termékük kiválóságát: a Henkel düsseldorfi tesztlaboratóriumában például két hétig teában, kávéban és borban áztattak marhafogakat, s ezeken kísérlezték ki legújabb krémjeik hatását. Adolf-Peter Barth, a labor vezetője mindezt azzal indokolta, hogy a tesztelt állati fogak szerkezetükben nagyon hasonlítanak az emberekére.
A Henkel mellett a legnagyob gyártók közé tartozik az Unilever (Signal), a GlaxoSmithKline (Odol, Sensodyne) és a világpiacot vezető, 1877 óta fogkrémet gyártó Colgate-Palmolive.
(Menedzsment Fórum)
Marhafogakkal keresik a vevők kegyeit a fogkrémgyártók
A legnagyobb fogkrémgyártók új termékekkel és a fogak szépséget hangsúlyózó reklámokkal póróbálják elnyerni a fogyasztók kegyeit Németországban. A legnagyobb forgalom-növekedést a fogakat fehérre varázsoló fogkrémek könyvelhették el.