2p

A fiatalokat a jó minőséget képviselő, megbízható és letisztult márkák fogják meg. A Nokia, a Sony, a Nike és a Coca Cola a vezető brandek, hangzott el a Millward Brown piackutató cég sajtótájékoztatóján.

Az autó fontosabb, mint a lakás

Az autóvásárlás minden európai országban fontosabb a huszas éveik elején járóknak, mint a lakásvásárlás, az utóbbi relatív elérhetetlensége miatt. Magyarországon kissé más az autómárkák megítélése, mint a nyugati országokban. Itthon az olyan luxusmárkák, mint a Mercedes és a BMW a kilencvenes években negatív imázsra tettek szert. A BMW-nek az 1980 előtt megjelent típusai számítanak 'cool'-nak.

A válaszadók a Peugeot 206-ot emelték ki, mint eredeti, fiatalos, elegáns, és jó reklámokkal megtámogatott autómárkát. A nők körében a Toyota Yaris jelképezi a divatos, kissé visszafogott típust. A dinamikus sportautó imázs a Honda Civichez kötődik, a Mini pedig a retro divathoz vonzódó fogyasztók körében vezető márka. Túlzottan átlagosnak, jellegtelennek minősítették a fiatalok a Skodát, vagy a Suzukit.

A reklám is szórakoztasson

A fiatalok számára ellenszenvesek az erőltetett, túltupírozott reklámok, míg szimpatikusak a letisztult, minőséget sugárzó márkák. A reklámok egyre rövidebbek és pörgősek, flash-ekre épülnek, és éppúgy döntő szerep jut bennük a zenének, mint a mai egyetemista generáció életében. A fiataloknak szóló marketing nem kell, hogy különösebben informatív legyen, a fogyasztók azt várják elsősorban, hogy meglepjék, szórakoztassák őket. Épp ezért vált rendkívül népszerűvé a Carlsberg, vagy a Peugeot 209 reklámszpotja.

A magyarok jóval inkább trendkövetőek, divatőrültek, mint a másik két vizsgált kelet-európai országban. Kevésbé vagyunk vevők a nosztalgiára, és számos marketing fogásnak bedőlünk, amit a cseh vagy lengyel fiatalok kétkedve fogadnak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!